Tygodnik Wprost podał informację o wyniku sporu pomiędzy Agorą i portalem Praca.pl, który dotyczył wprowadzenia przez serwis rekrutacyjny subdomeny gazeta.praca.pl. Sąd Apelacyjny w Warszawie podtrzymał decyzję z października 2008 roku oznajmiając, że serwis Praca.pl nie dopuścił się czynu nieuczciwej konkurencji.
Agora, która jest właścicielem domeny gazetapraca.pl, pozwała w 2007 roku właścicieli Praca.pl w związku z rzekomym stosowaniem przez nich nieuczciwej konkurencji. Niezgodne z prawem miało być umieszczenie w internecie adresu, który różni się tylko jednym elementem – kropką. Agora w swoim pozwie napisała:
„Powód ustalił, że użytkownicy Internetu mają możliwość korzystania z dostępu do serwisu Praca.pl za pośrednictwem subdomeny „gazeta”. Wpisując w przeglądarce internetowej adres z subdomeną w treści tj. http://www.gazeta.praca.pl użytkownik przekierowany jest bezpośrednio do serwisu Praca.pl. Pod adresem gazeta.praca.pl (z kropką pomiędzy „gazeta” i „praca”) nie figuruje żaden wydzielony podserwis, inny niż serwis główny praca.pl. Przekierowanie do serwisu Praca.pl, następuje automatycznie”
Biegli uznali, że tylko i wyłącznie internauta ponosi odpowiedzialność za błędne wpisanie adresu internetowego i wykluczone jest ponoszenie odpowiedzialności ze strony serwisu Praca.pl. W październiku 2008 roku sąd w oparciu o zeznania biegłych oddalił pozew, a dzisiejsze orzeczenie podtrzymało zeszłoroczy wyrok.
Aleksandra Ślifirska, rzecznik prasowy Praca.pl, kilka dni temu wypowiedziała się na temat sporu:
– Sprawa jest interesująca zarówno dla prawników, jak i dla opinii publicznej. Od prawników wymaga solidnego przygotowania pod względem informatycznym, ale dla polskich e-przedsiębiorców może być dobrą lekcją. Jest to niewątpliwie zagrożenie ograniczania praw podmiotów czy osób do domen internetowych, które są ich własnością. W tak kuriozalny sposób może do sądu trafić kilka tysięcy takich pozwów, a efektem pracy polskiego sądownictwa będzie internetowa interpunkcja. Dla Portalu Praca.pl sam proces jest nonsensowny, ale i pozwala nam na podkreślenie tego, co często akcentują sami jego pomysłodawcy i założyciele: trudno wyobrazić sobie lepszą domenę dla serwisu pracy niż Praca.pl. Poza tym jesteśmy przekonani, że ktoś, kto chce wejść na stronę serwisu Gazety, niewątpliwe na nią trafi, mało tego, całe grono Polaków dokładnie wie, jak wygląda ten serwis i nie sądzimy, aby znalazł się ktoś, kto pomyli go z innym portalem. Jedno jest pewne: zarząd Portalu Praca.pl nie może przed sądem odpowiadać za pomyłki internautów – jeśli w rzeczywistości one w ogóle występują, a tego nie wiemy.
http://wprost.pl/ar/169548/Agora-przegrala-proces-o-kropke/
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.