Pomimo kryzysu, informatyzacja przemysłu spożywczego w Polsce postępuje dynamicznie. Specjalistyczny serwis branży IT – decyzje-IT.pl – w swoim nowym dziale poświęconym rozwiązaniom IT dla branż – Przemysł Spożywczy – prezentuje wiedzę na temat rozwiązań IT dla tego sektora.
Branża przemysłu spożywczego w Polsce z chwilą wejścia na unijny rynek mierzy się z ogromną konkurencją producentów wyrobów spożywczych nie tylko na rodzimym rynku, ale również na europejskim. Po kilku latach obecności w UE można stwierdzić, że nasze polskie produkty są coraz bardziej doceniane przez zachodnich konsumentów i plasują się na wysokich pozycjach w rankingu jakości. Dobra jakość i „naturalna konkurencyjność” polskich produktów spożywczych stwarza dla tego sektora wciąż duże możliwości ekspansji i rozwoju.
W sektorze przemysłu spożywczego dotacje unijne w różnej formie i z różnych funduszy odgrywają znaczącą rolę w rozwoju i wydatkach inwestycyjnych. Z punktu widzenia informatyzacji ważne jest to, że pomimo kryzysu, liczne polskie przedsiębiorstwa spożywcze korzystają z wielomilionowych dotacji na informatyzację. Stąd proces zakupu i wdrożenia zintegrowanych systemów informatycznych do zarządzania przedsiębiorstwem rynku spożywczego może być aktywniejszy, niż w innych sektorach przemysłu.
Stojąc przed wyborem systemu warto zastanowić się, czy przedsiębiorstwo działające na rynku spożywczym wymaga szczególnego rozwiązania IT, a jeśli tak to jakiego, czy wystarczy mu standardowy zintegrowany system informatyczny, który stosowany jest z powodzeniem w innych branżach.
Sektor spożywczy charakteryzuje całe mnóstwo specyficznych wymagań wobec systemu. Warto wymienić choćby zarządzanie opakowaniami zwrotnymi, śledzenie i utrzymywanie parametrów jakościowych produktów, zarządzanie produktami o krótkiej przydatności do spożycia, rygorystyczną obsługę rotacji zapasów, czy choćby identyfikowalność, a zatem możliwość śledzenia produktów na każdym etapie łańcucha dostaw w oparciu o numer partii i serii – wymienia Piotr Milewski, Dyrektor Konsultingu, itelligence Sp. z .o.o.
Wiedza na temat rozwiązań IT dla przedsiębiorstw działających w sektorze spożywczym jest obecnie bardzo potrzebna i pożądana. Zależy nam na kompleksowym wspieraniu przedsiębiorstw przemysłu spożywczego i przekazywaniu klarownej informacji na temat rozwiązań IT dla tego sektora – ocenia Agnieszka Dziurkiewicz, Marketing Manager decyzje-IT.pl.
W serwisie decyzje-IT.pl, w dziale poświęconym rozwiązaniom IT dla przemysłu spożywczego można zapoznać się z wiedzą na temat informatyzacji branży spożywczej. W sekcji prezentowane są przykłady wdrożeń systemów IT w konkretnych polskich przedsiębiorstwach. Artykuły poruszają specyficzne wymogi względem systemów IT dla przedsiębiorstw przemysłu spożywczego i prezentują korzyści ich wdrożenia.
To kompendium wiedzy przedstawione okiem praktyków.
Źródło: www.decyzje-it.pl
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.