Już w kilka godzin od pierwszej potwierdzonej wiadomości o śmierci Patricka Swayze, Laboratorium F-Secure odnotowało wzrost ilości spamu w wyszukiwarce Google. Podobnie jak w przypadku śmierci Jana Pawła II, Micheala Jacksona czy Farah Fawcett spammerzy wykorzystali zwiększony ruch w sieci kierując spragnionych nowych informacji o zmarłych gwiazdach na zainfekowane strony. Podobne nasilenie działań cyberprzestępców zaobserwowano w trakcie popularnych świąt, wydarzeń sportowych etc.
W większości przypadków sposób zarażania komputera internauty przez witrynę wygląda podobnie. Poszukując informacji użytkownik sieci wpisuje hasło w przeglądarkę, wybiera link i nagle wyskakuje mu okienko z alertem o zagrożeniu i potrzebie przeskanowanie komputera programem antywirusowym. Zgoda na taką operację kończyła się w przypadku spamu Swayze’go instalacją szkodliwego programu.
Jednak pocieszające mogą się wydawać ostatnie wyniki badań świadomości użytkowników o zagrożeniach płynących ze stron www. Ankieta została przeprowadzona przez niezależną firmę Zoomerang w sierpniu 2009 roku wśród 1430 użytkowników internetu w wieku od 20 do 40 lat ze Stanów Zjednoczonych, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Włoch, Szwecji, Finlandii i Polski. Szczególnie dobrze na tle innych krajów wypada Polska. 40% respondentów wie, że wirus może przedostać się do komputera przez witrynę, a 46% ma świadomość zagrożenia, jakie płynie z pobierania plików z różnych stron. Tymczasem w krajach takich jak USA czy Wielka Brytania niewiele ponad 15% respondentów zdaje się obawiać możliwości pobrania z witryny złośliwego programu.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.