Świadomi zachodzących w świecie zmian marketerzy wiedzieli od dawna, że taki moment wkrótce nastąpi. Teraz mamy jednak dowody – w Wielkiej Brytanii, pierwszym z dużych rynków, wydatki na reklamę online przewyższyły kwoty przeznaczane na reklamę telewizyjną.
Dane, jakie zostały przedstawione przez PricewaterhouseCoopers i IAB pokazują, że w pierwszej połowie bieżącego roku wydatki na reklamę w internecie sięgnęły poziomu 1,75 mld funtów, co oznacza wzrost o 4,6 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku minionego. Wydatki na reklamę telewizyjną ukształtowały się zaś na poziomie 1,64 mld funtów. Informacje te oznaczają detronizację telewizji, która przez 50 lat rządziła brytyjskim rynkiem reklamowym.
Internet zajmuje obecnie 23,5 proc. „reklamowego ciasta” – telewizja 21,9 proc. Nie wszystkie informacje są jednak tak pomyślne.
Wydawcy internetowi narzekają na spadki reklamy displayowej, która pochłania zaledwie 18 proc. budżetów. Około 60 proc. wydatków przeznaczanych jest na marketing w wyszukiwarkach. Spadają również wydatki w poszczególnych kwartałach – w pierwszych trzech miesiącach 2009 roku było to 920 mln funtów, w kolejnych trzech – już 832 mln funtów.
Jako ciekawostkę można podać, że wydatki na reklamę online w 1998 roku – czyli w pierwszym, w którym je mierzono – wynosiły zaledwie 19,4 mln funtów.
Źródło: BrandRepublic
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.