Coraz głośniej robi się ostatnio wokół badania Internetu w Polsce, można usłyszeć równie dużo głosów krytyki, jak i – mniej lub bardziej konkretnych – pomysłów na reformy. Swoje propozycje zmian zaprezentował właśnie jeden z głównych zainteresowanych, Gemius SA.
Od początku roku nasiliły się dyskusje na temat konieczności zmian w Megapanelu PBI/Gemius, głośne słowa krytyki padają już od dawna ze strony Gadu Gadu, ostatnio spółka wraz z innymi podmiotami m.in. portalem Nasza Klasa wyszła z propozycją stworzenia konkurencyjnego do Megapanelu badania Internetu. Również sama spółka PBI zaproponowała rozpoczęcie rozmów nad zmianami i przyszłym kształtem badania.
Teraz swoją wizję zmian w Megapanelu zaprezentował Gemius, na przedstawionej właśnie liście znalazły się między innymi takie propozycje jak: przyspieszenie publikacji wyników i możliwość prezentacji danych dla krótszych przedziałów czasowych, pomiar konsumpcji treści audio i wideo oraz podniesienie reprezentatywności panelu.
„Na każdym rynku badanie gemiusAudience co pewien czas podlega mniejszym lub większym zmianom. Postanowiliśmy zebrać w jednym miejscu najciekawsze według nas praktyki funkcjonujące zagranicą. Na liście umieszczone są propozycje rozwiązań, z których korzystamy na innych rynkach objętych badaniem gemiusAudience, a które z powodzeniem możemy przełożyć na polski grunt. Lista jest również zbiorem zagadnień zgłaszanych do nas przez naszych Klientów. Większość z tych postulatów omawiana była z wydawcami obecnymi na polskim rynku. Mam nadzieję, że zebranie ich w jednym miejscu z postaci kompletnej listy pomoże prowadzić dyskusję nad kształtem badania” – komentuje Artur Zawadzki, Prezes Zarządu Gemius SA.
Badanie gemiusAudience, funkcjonujące w Polsce pod nazwą Megapanel PBI/Gemius, jest flagowym produktem firmy Gemius SA. W celu szerszego omówienia swoich propozycji zmian w badaniu Gemius przygotował dokument: „Badanie Megapanel PBI/Gemius – Możliwe kierunki rozwoju” dostępny pod adresem: http://pliki.gemius.pl/Badanie_Megapanel_PBI_Gemius_-_Mozliwe_kierunki_rozwoju.doc.
Wszystkie przedłożone w nim propozycje są rozwiązaniami, które funkcjonują już na innych rynkach (spółka prowadzi pomiar widowni internetowej w 16 krajach), i można je w krótkim czasie wprowadzić do badania Megapanel. Jednak – jak zwraca uwagę Gemius – konieczna jest zgoda oraz harmonijna współpraca z podmiotami odpowiedzialnymi za organizację badania na polskim rynku. A to, jak ostatnio obserwujemy może okazać się warunkiem trudnym do zrealizowania.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.