Podczas odbywającej się w Nowym Jorku konferencji Conversational Media Summit, dyrektor ds. operacyjnych Twittera, Dick Costolo, zdradził garść statystyk dotyczących mikrobloga. Powiedział, że w maju serwis odwiedziło 190 mln osób, a każdego dnia pojawiało się ok. 65 mln komunikatów (tweetów).
Kładziemy tory przed tym rozpędzonym pociągiem tak szybko, jak potrafimy – powiedział Costolo. Niewiele w tych słowach przesady. W kwietniu Twittera odwiedziło 180 mln osób, które pisały 50 mln komunikatów każdego dnia.
Warto oczywiście pamiętać, że liczba odwiedzających stronę Twitter.com nie jest tożsama z liczbą zarejestrowanych i aktywnych użytkowników serwisu. Znaczna część ruchu odbywa się powiem w zewnętrznych aplikacjach, wykorzystujących API Twittera. I tu pojawia się trudność w ocenie realnego potencjału mikrobloga. Firma comScore szacuje na przykład, że w kwietniu miał on 83,6 mln unikalnych użytkowników na świecie.
Inną sprawą jest to, że jak mówi słusznie Costolo, większość użytkowników serwisu nie pisze, ale raczej konsumuje. Nie wiadomo również ile spośród 65 mln tweetów dziennie to zwykły spam (którego jest całkiem sporo).
Nie pozwolimy firmom trzecim na umieszczanie reklam wewnątrz strumieni – powiedział Costolo. Kiedy już Twitter uruchomi w pełni funkcjonalną ofertę promowanych tweetów, będzie kontrował ten proces w 100 proc. Przypomnijmy, że kilka firm testuje z właścicielami serwisu umieszczanie reklam w wynikach wyszukiwania i kanałach użytkowników.
Źródła: TechCrunch, Mashable
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.