Serwis Skąpiec.pl zbadał wakacyjne preferencje internautów w zakresie aparatów fotograficznych. Z analiz porównywarki cen wynika, że najbardziej pożądaną marką jest aktualnie Canon, a internauci zdecydowanie chętniej sięgają po lustrzankę, niż po prosty kompakt.
Producenci aparatów cyfrowych prześcigają się w ulepszaniu swoich konstrukcji. Kuszą klientów zgodnie z zasadą: im więcej, tym lepiej. Mamy więc większe wyświetlacze, większe zoomy, większą ilość pamięci wewnętrznej. Parametry aparatów są na tyle wyśrubowane, że większość posiadaczy tego sprzętu nie wykorzystuje nawet połowy możliwości swoich nabytków.
Na wszelki wypadek wybierają jednak rozwinięte opcje. Nieprzypadkowo wśród użytkowników Skąpiec.pl największą popularnością cieszy się zoom optyczny o wartości „od 10x do 19,9x”. W czerwcu 2010 uzyskał on 41,12 proc. wskazań. Z każdym rokiem zwiększa się też dostępna rozdzielczość matryc. Według danych Skąpiec.pl na chwilę obecną internauci najczęściej szukają aparatów pełnoklatkowych (35,61 wskazań).
Z analiz Skąpiec.pl wynika, że największą popularnością cieszą się lustrzanki. W czerwcu br. odnotowały one nieco ponad 50 proc. wskazań. Aparaty kompaktowe uplasowały się na drugiej pozycji (z ok. 19- procentową stratą).
Dlaczego tak chętnie sięgamy po lustrzanki? Przede wszystkim wynika to ze spadku cen tego typu aparatów. Lustrzankę z tańszej półki można dziś kupić za podobną cenę, jak dobrej jakości kompakt. Nie bez znaczenia pozostaje także nasycenie rynku aparatami kompaktowymi. To powoduje, że preferencje konsumentów podążają w kierunku bardziej zaawansowanych technologicznie urządzeń.
Istotną rolę odgrywa także „upraszczanie” lustrzanek. Producenci starają się, by były one jak najbardziej przyjazne amatorom i łatwe w obsłudze.
Najbardziej pożądaną marką okazuje się niezmiennie Canon. Produkty z logo tego producenta zanotowały 23,93 proc. wyborów spośród 26 prezentowanych na Skąpiec.pl marek. Canon wciąż wyprzedza produkty marki Nikon, które uzyskały 19,32 pp. Na trzeciej i czwartej pozycji uplasowały się odpowiednio Sony (16,42 proc. wyborów) oraz Panasonic (10,40 proc.).
Bliski dogonienia Panasonica jest Olympus, który odnotował 9,43 proc. wskazań. Wspomniane marki zdystansowały wyraźnie produkty z logo Fuji (6,48 proc.), Samsunga (4,43 proc.), Pentaxa (3,60 proc.) oraz Kodaka (2,05 proc.).
Aparaty cyfrowe systematycznie tanieją i to w dość szybkim tempie. Wraz ze spadkiem cen rośnie wydajność poszczególnych modeli. To wszystko powoduje, że internauci chętnie sięgają po aparaty z dolnej półki cenowej. Przedział „do 400 zł” wybrało 22,08 proc. spośród tych, którzy zaznaczali wartości parametru Cena. Duża część internautów wybiera jednak kilkukrotnie droższy sprzęt. Przedziały cenowe przekraczające 2000 zł uzyskały łącznie 23,24 pp.
Zdjęcia aparatów, o których marzą internauci na Techcity.pl – Zapraszamy!
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.