Podczas zakończonej właśnie konferencji dla twórców gier, Facebook przedstawił szereg zmian w swej infrastrukturze, które mają nie tylko wychodzić naprzeciw producentom i graczom, ale również łagodzić kontrowersje wokół sposobów zarządzania tego typu rozrywką.
Gry społecznościowe są jednym z najbardziej przykuwających uwagę (i pieniądze) internetowych trendów w ostatnim czasie. Warto choćby wspomnieć, że według szacunków eMarketera reklamodawcy wydadzą w tym roku na całym świecie około 220 mln dolarów na promocję w grach społecznościowych. Trend doceniają również największe firmy – jak choćby Google, która zainwestowała nawet 200 mln dolarów w producenta gier, firmę Zynga.
I choć tego typu rozrywka wzbudza kontrowersje – choćby wśród samych użytkowników Facebook’a – to największy serwis społecznościowy świata z pewnością ich potrzebuje.
Podczas zakończonej właśnie konferencji dla twórców gier, Facebook przedstawił kilka ważnych zmian w swoim podejściu do gier społecznościowych. Prawdopodobnie największą jest ograniczenie widoczności aktywności graczy do ich przyjaciół, którzy grają w tę samą grę. Mówiąc prościej: jeśli nie uprawiamy wirtualnej farmy to w naszych aktualnościach nie zobaczymy, że nasz kolega Sylwester kupił sobie nową krowę.
Facebook tłumaczy wprowadzenie takiej zmiany rozdźwiękiem pomiędzy graczami (których ma być już 200 mln), a osobami, które grają w gry.
Miliony osób lubią grać na Facebook’u… Ale miliony osób nienawidzi gier na Facebook’u. Gry mają ten interesujący dualizm – powiedział szef serwisu, Mark Zuckerberg.
Znajomi graczy nie zobaczą już więc komunikatów w postępach w grze. Udostępniona zostanie im jednak opcja „discovery story” – tacy użytkownicy zostaną powiadomieni jedynie, że ich znajomy rozpoczął jakąś grę. Ma to być ukłon w stronę producentów, którzy wraz z nowymi zasadami tracą ważny kanał promocji swoich gier.
Kolejna zmiana dotyczy ulepszenia zakładek widocznych w lewej kolumnie serwisu. Aplikacje, które są najczęściej używane pojawią się tu automatycznie, bez konieczności ręcznego ich dodawania. Zmieni się także sposób wyświetlania powiadomień z gier: również w lewej kolumnie bardziej widoczne mają być dane takie jak ilość zaproszeń w grze, niezrealizowane zadania itp. Te delikatne nowości mają sprawić, że gry będą dla użytkowników bardziej dostępne.
Powstał jednocześnie nowy zespół zajmujący się grami społecznościowymi. Ma on silnie współpracować z zespołem odpowiedzialnym za wirtualną walutę – potencjalne, ogromne źródło dochodów Facebook’a.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.