Twitter przejmuje popularną aplikację TweetDeck za 40 mln dolarów w akcjach i gotówce donosi CNN. Transakcja nie została jeszcze oficjalnie potwierdzona.
Plotki o możliwej transakcji pojawiły się już miesiące temu. Powołując się na swoje źródła komentatorzy mówili o przejęciu za kwotę 40-50 mln dolarów. Twitter nie komentował wtedy sprawy.
Według źródeł CNN umowa została podpisana wczoraj, choć wciąż nie ma oficjalnego potwierdzenia informacji. Transakcja opiewać ma na 40 mln dolarów – w akcjach i gotówce. Wysoka cena może być kontrofertą – w lutym bieżącego roku przejęciem TweetDeck’a zainteresowana była bowiem firma UberMedia. Cena oscylować miała wokół 25-30 mln dolarów.
Twitter dużą część swojej popularności zawdzięcza aplikacjom firm trzecich, które często rozszerzają jego możliwości. Seemic, Hootsuit czy właśnie Tweetdeck inspirowały także twórców Twittera do pracy nad ulepszaniem strony głównej serwisu. We wrześniu ubiegłego roku Evan Williams, współtwórca Twittera przedstawił sytuację serwisu mikroblogowego z mobilnej perspektywy – poinformował m.in., że dostęp do serwisu umożliwia ponad 300 tys. aplikacji.
Atmosfera pomiędzy Twitterem, a firmami produkującymi zewnętrzne aplikacje popsuła się nieco w marcu kiedy to Ryan Sarver, jeden z dyrektorów odpowiedzialnych za platformę Twittera napisał: „deweloperzy pytają nas czy powinni budować aplikacje, które naśladują lub reprodukują doświadczenie jakie mają klienci głównego serwisu. Odpowiedź brzmi: nie”. Odebrane zostało to jako zaostrzenie kursu względem zewnętrznych aplikacji.
Przejęcie TweetDeck’a nie będzie pierwszą ważną transakcją dla Twittera. Firma już wcześniej przejmowała zespoły, które pracowały nad interesującymi aplikacjami. Jedna z najgłośniejszych transakcji dotyczyła Tweetie, aplikacji dla iPhone’a, która zmieniła się późnej w oficjalnego klienta Twittera dla telefonu Apple.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.