Polacy regularnie kupują w internetowych sklepach spożywczych – taki jest wniosek z ankiety przygotowanej przez e-delikatesy A.pl.
Wraz z coraz szerszym dostępem do internetu oraz rosnącą świadomością konsumentów na temat możliwości jakie daje sieć, zmienia się także podejście do internetowych zakupów spożywczych. Ponad 75% spośród zapytanych przez nas osób traktuje e-delikatesy jako sposób na regularne zaopatrzenie lodówki, tyle samo preferuje właśnie tę formę zakupów. Zamiast jechać w weekend do supermarketu i stracić na to 2-3 godziny, kupują przez internet oszczędzając w ten sposób swój czas. Tymczasem jeszcze kilka lat temu produkty spożycze w internecie Polacy kupowali okazjonalnie, najczęściej przed świętami – mówi Grzegorz Bielecki, wiceprezes zarządu A.pl Internet.
Kiedy kilka lat temu rozpoczynaliśmy działalność, klienci zamawiali przede wszystkim artykuły ciężkie, a także produkty trudniej dostępne i luksusowe np. owoce morza i markowe wina. Kupowano też produkty dietetyczne i ekologiczne. Do koszyka rzadko trafiały artykuły z krótką datą ważności. Dzisiaj klienci, oprócz wody i napojów, coraz częściej zamawiają także sery, kefiry, świeże warzywa, czy mięsa i wędliny. W miarę oswajania się klientów z zakupami spożywczymi w sieci oraz nabierania dobrych doświadczeń, znikają obawy dotyczące jakości produktów, co do niedawna było kluczowym źródłem wątpliwości – komentuje Grzegorz Bielecki, wiceprezes zarządu A.pl Internet.
Z badań konsumenckich wynika, że prawie połowa Polaków kupuje spontanicznie pod wpływem takich bodźców jak zapach czy możliwość dotknięcia i obejrzenia produktu. E-delikatesy utrudniają działanie tego zgubnego dla wielu mechanizmu. Poza tym, duża część klientów przy kolejnych wizytach w naszym sklepie korzysta z tych samych list zakupowych. Jeśli dana osoba ma już za sobą rejestrację i pierwszy wybór artykułów, następne zakupy są powieleniem lub uzupełnianiem wcześniej przemyślanych decyzji. To z kolei oznacza mniej wyborów pod wpływem impulsu i zaoszczędzone pieniądze – stwierdza Jakub Milewski, koordynator e-commerce, A.pl Internet.
W badaniu A.pl Internet wzięło udział 836 respondentów z Warszawy, Olsztyna, Trójmiasta, Katowic, Krakowa, Bydgoszczy, Szczecina i Białegostoku. Zaproszone do wypełnienia ankiety osoby są już klientami lub mają dostęp do oferty internetowych delikatesów spożywczych A.pl. Badanie przeprowadzono w lipcu 2011 r.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.