Intel Capital, inwestycyjny oddział firmy Intel, ogłosił, że przeznaczy 300 mln dolarów na technologie służące produkcji tzw. ultrabooków. Czy tego typu komputery podbiją serca konsumentów?
Ultrabooki to nowa kategoria komputerów przenośnych. Wyróżniać mają się trzema głównymi cechami: mają być cieńsze (mniej niż 21 mm) i lżejsze od obecnie istniejących laptopów oraz mają kosztować mniej niż 1000 dolarów. Intel przekonuje, że mają być połączeniem osiągów i możliwości obecnie funkcjonujących laptopów z cechami znanymi z tabletów.
Fundusz Intel Capital inwestować będzie w firmy tworzące sprzęt i oprogramowanie skupiające się na tego typu komputerach oraz ich wykorzystaniu przez użytkowników. Mowa tu między innymi o dotykowych sensorach, bateriach, pojemności dyskowej, interfejsach itp.
Celem projektu jest stworzenie dobrej atmosfery wokół tego typu urządzeń, a w przyszłości – ich popularyzację i udostępnienie masowemu odbiorcy. Główne inwestycje planowane są na najbliższe 3-4 lata.
MacBook Air firmy Apple – pionier kategorii ultrabooków
Intel pracuje już nad procesorami, które wpisywałyby się w takie zamierzenia. W tym roku zadebiutuje druga generacja Intel Core, która będzie mogła byś stosowana w cieńszych niż 21 mm komputerach, a cena nie będzie wyższa od dostępnych obecnie na rynku podzespołów. Systemy wykorzystujące ten procesor pojawić mają się pod koniec tego roku.
Czy Intelowi uda się przekonać konsumentów do cienkich, uruchamiających się szybko i pracujących długo na baterii komputerów? Z pewnością jeśli cena będzie rzeczywiście atrakcyjna. Z drugiej jednak strony rosnący rynek tabletów może okazać się dużą konkurencją dla takiego pomysłu.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.