Gemius analizuje popularność serwisów wideo w Polsce, Danii, Rosji i na Węgrzech – czterech z 23 krajów Europy, w których realizowane jest badanie gemiusAudience.
Użytkownicy internetu w Danii znacznie chętniej oglądają telewizję online niż internauci w Polsce, Rosji i na Węgrzech. Natomiast zasięg serwisów VOD na Węgrzech jest niemal dziewięć razy wyższy niż w Danii. To kilka wniosków, które można wyciągnąć porównując wyniki badania gemiusAudience na czterech rynkach: Polski, Rosji, Danii i Węgier.
Z porównania wyników badania gemiusAudience (w Polsce Megapanel PBI/Gemius) za luty 2010 roku i luty 2011 roku wynika, że w Polsce, Danii i na Węgrzech spada popularność serwisów telewizji internetowej. To zjawisko jest najbardziej zauważalne w Polsce, gdzie zasięg serwisów oferujących telewizję internetową spadł w stosunku do poprzedniego roku o trzy punkty procentowe. Odwrotna sytuacja ma miejsce w Rosji, gdzie telewizja internetowa działa najkrócej spośród wszystkich badanych krajów. W analizowanym okresie na tym rynku odnotowano wzrost zasięgu telewizji internetowej o cztery punkty procentowe. Natomiast rynek duński jest jedynym, gdzie w badanym czasie zasięg telewizji online przekroczył 40 proc.
Analizie poddano również wiek użytkowników telewizji online. W Danii i na Węgrzech widzowie telewizji online są znacznie starsi niż w pozostałych krajach. Podczas, gdy na Węgrzech odsetek internautów oglądających telewizję online w grupie wiekowej 55+ przekracza 35 proc., w Danii wynosi około 20 proc., a w Polsce i Rosji utrzymuje się na poziomie około 10 proc. Ponad połowa polskich i rosyjskich internautów, którzy oglądają telewizję online, należy do najmłodszej grup wiekowej biorącej udział w badaniu.
Wykres nr 1. Porównanie widowni telewizji online w czterech krajach wg wieku
Źródło: Gemius, gemiusAudience, Gemius Hungary Kft. & Ipsos, gemius/Ipsos Audience,
Megapanel PBI/Gemius, 02.2011
Wyniki badań wskazują, że serwisy VOD (Video on Demand) w internecie cieszą się największą popularnością na Węgrzech. Zasięg serwisów VOD w tym kraju wynosi blisko 19 proc. i w porównaniu do ubiegłorocznych wyników badań, wzrósł niemal dwukrotnie. Dla porównania, w Danii zasięg serwisów VOD wynosi niecałe 3 proc. W Polsce, zarówno w lutym 2010 roku, jak i w lutym 2011 roku, z internetowych serwisów VOD korzystało około 15 proc. użytkowników internetu.
Analitycy Gemius sprawdzili również jaką popularnością w badanych krajach cieszył się serwis YouTube. Największą zwolenników tego serwisu odnotowano wśród internautów w Polsce i na Węgrzech. Zgodnie z danymi z badania gemiusAudience za luty 2011 rok (w Polsce znanym jako Megapanel PBI/Gemius), na Węgrzech z tego serwisu korzystało blisko 70 proc. internautów, a w Polsce ten odsetek wyniósł 63 proc.
Wykres nr 2. Zasięg serwisu YouTube.com w wybranych krajach
Źródło: Gemius, gemiusAudience, Gemius Hungary Kft. & Ipsos, gemius/Ipsos Audience, Megapanel PBI/Gemius, 02.2010, 02.2011
Najniższy zasięg serwisu YouTube odnowowano w Rosji. Jednak należy zauważyć, że wskaźnik ten wzrósł o 15 punktów procentowych zaledwie w ciągu jednego roku. Był to największy wzrost dotyczący tego serwisu odnotowany we wszystkich analizowanych krajach. Rynek internetu w Rosji rozwija w szybkim tempie i można przypuszczać, że popularność serwisów wideo i telewizji internetowej w tym kraju nadal będzie rosła. Na utrzymanie się tego trendu wpływ będzie miało niewątpliwie powodzenie takich serwisów jak: rutube.ru, video.mail.ru, video.yandex.ru oraz smotri.com, które z roku na rok przyciągają nowych użytkowników.
Wpisy promowane
- Nowoczesna strona internetowa – najważniejsze narzędzie rozwoju lokalnego biznesuW dzisiejszych czasach brak profesjonalnej strony internetowej jest jak nieistnienie w oczach współczesnych klientów. Dla lokalnych przedsiębiorców odpowiednio zaprojektowana witryna ...
- Długopisy plastikowe i metalowe z nadrukiem – czy warto wykorzystać je w kampanii promocyjnej firmy?Długopisy plastikowe i metalowe to jedne z popularniejszych gadżetów reklamowych – są niedrogie, praktyczne i mają ogromny potencjał marketingowy. Można ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
15.05.2025 Javeloper 2025 (online)
20.05.2025 - 21.05.2025 E-Commerce Connect
21.05.2025 - 22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
04.06.2025 - 05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
30.06.2025 - 01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!