Twitter daje sobie możliwość wycofania treści w pewnych krajach przy jednoczesnym udostępnianiu go w innych. Jak przekonuje, ma to związek z ekspansją w krajach, o nieco innym spojrzeniu na wolność słowa.
Do tej pory jedynym sposobem na cenzurę tego, co pojawia się w Twitterze było całkowite zablokowanie strony. Wprowadzona przez serwis zmiana oznacza możliwość ograniczenia pewnych, niepożądanych na danym terenie, treści.
Kiedy otrzymujemy prośbę od lokalnych władz, reagujemy zgodnie z warunkami prawa i zasad korzystania z naszego serwisu – informują przedstawiciele Twittera. Dodają, że zmiana wynika z planów wejścia na rynki, na których obowiązują „inne poglądy na ramy wolności wypowiedzi”. Podają również przykład blokowania treści pronazistowskich w Niemczech i Francji.
Jeśli treści (lub całe konto) danego użytkownika zostaną zablokowane, zostanie on powiadomiony. Twitter zacieśnił również współpracę z Chilling Effects – powstała strona chillingeffects.org/twitter, która ma służyć przejrzystości tego procesu.
W ubiegłym roku Twitter prezentował nieco inne zdanie na temat cenzurowania treści.
Otwarta wymiana informacji może mieć pozytywny globalny skutek. Prawie każdy kraj na świecie zgadza się, że wolność wypowiedzi jest prawem człowieka. Wiele krajów zgadza się również, że wolność wypowiedzi związana jest z odpowiedzialnością i ma swoje granice – czytamy we wpisie ze stycznia 2011 roku.
Teraz „otwarta wymiana informacji” może być znacznie utrudniona.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.