Google, Facebook, Microsoft, Yahoo! i jedenaście innych firm ogłosiło powstanie nowego podmiotu, który walczyć ma z phishingiem. Konkurenci chcą wspólnie chronić użytkowników przed niebezpiecznymi mailami.
Powołane przez najważniejszych internetowych graczy porozumienie działać będzie pod nazwą Domain-based Message Authentication, Reporting and Conformance (DMARC). Celem DMARC jest ustanowienie nowych standardów przetwarzania poczty elektronicznej, które ułatwiłyby walkę z phishingiem.
Przypomnijmy, że phishing polega na podszywaniu się pod osobę lub instytucję w celu wyłudzenia poufnych informacji osobistych (np. haseł lub szczegółów karty kredytowej). Groźne wiadomości są zwykle rozpoznawane przez filtry usług pocztowych i trafiają do skrzynek spamowych.
Jednym z najgorszych doświadczeń, jakie mogą spotkać internautę jest bycie ofiarą phishingu. Najlepszą drogą zabezpieczenia jest zapewnienie by e-mail nigdy nie dotarł do skrzynki spamowej – powiedział Adam Dawes z Google i DMARC.
Wielu użytkowników otwiera bowiem wiadomości nawet jeśli znajdują się w folderach ze spamem. Myślą, że pochodzą od znanych ich firm, takich jak choćby PayPal. DMARC chce by dostawcy usług pocztowych wprowadzili rozwiązania, które spowodowałby, że groźne wiadomości nie dostawałyby się nawet do folderów ze spamem.
Współpraca PayPal z Google i Yahoo! trwa już od 18 miesięcy. W tym czasie blokowanych było 200 tys. fałszywych wiadomości z PayPala każdego dnia.
Do tej współpracy zaproszono inne firmy. Znalazły się wśród nich m.in. Facebook i Microsoft. Wspólnie wprowadzają nowe standardy oparte na istniejących już technologiach takich jak Sender Policy Framework (SPF) czy DomainKeys Identified Mail (DKIM).
Pozostaje mieć nadzieję, że wspólna walka największych firm poprawi bezpieczeństwo internautów.
za: Wired
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.