Powstały dzięki połączeniu vortal pracuj.pl będzie największym w Polsce serwisem poświęconym pracy i edukacji (pod względem ilości prezentowanych ofert pracy i liczby zarejestrowanych użytkowników).
Pracuj.pl należy do firmy Communication Partners, która wydaje też przewodniki dla osób poszukujących pracy. Pracuj.pl zadebiutował na rynku w roku 2000. Początkowo adresowany do studentów i absolwentów (według sopockiej PBS pracuj.pl jest liderem w tej grupie społecznej) stał się też bardzo popularny wśród młodych specjalistów i menedżerów. Był pierwszym, który sukces oparł na zawartości merytorycznej. Podczas gdy inne serwisy miały niemal wyłącznie oferty pracy, w pracuj.pl znalazły się analizy rynku pracy dla 15 branż, informacje o zarobkach, interaktywne testy rekrutacyjne, wywiady z osobami, które odniosły sukces w swoich zawodach.
Portal uruchomił też jesienią serwis edu.pracuj.pl. To najbogatsza w Polsce wyszukiwarka ofert kursów, szkoleń, studiów podyplomowych i MBA (prezentuje ponad 8500 ofert).
Nowy pracuj.pl będzie nadal adresowany do osób aktywnych i wykształconych: studentów, absolwentów, specjalistów i menedżerów. Znacznie zdystansuje swojego największego konkurenta – drugi na rynku serwis jobpilot.pl. Wzmocni też swoją pozycję wśród osób po 30. roku życia, którzy często korzystali z jobaid.pl. – Dla klientów połączenie serwisów oznacza możliwość dotarcia do znacznie większej liczby bardziej zróżnicowanych kandydatów – mówi Przemysław Gacek, szef Communication Partners. – Wszystkie oferty pracy, które wcześniej były prezentowane w jobaid.pl, teraz znajdą się u nas. Wszystkie umowy, jakie jobaid.pl miał z klientami, będą respektowane. Dodatkowo uzyskają oni możliwość korzystania z usług, które nie były oferowane przez jobaid.pl.
Pracuj.pl będzie też sporym medium reklamowym. Co dwa tygodnie dostarcza e-mailowy newsletter do swoich użytkowników (teraz ma ich ponad 100.000), dojdą do tego użytkownicy jobaid.pl (ok. 66 000). Liczba odsłon wszystkich stron pracuj.pl to obecnie ponad milion miesięcznie, po połączeniu serwisów w krótkim czasie powinna ona się podwoić. Zwiększą się więc przychody z banerów.
Połączenie pracuj.pl i jobaid.pl to efekt recesji na rynku pracy, ale i w e-businessie. Obecnie większość internetowych serwisów rekrutacyjnych jest niedochodowa. Przychody wyłącznie z publikowania ofert pracy nie pokrywają kosztów, a część witryn nie ma nawet banerów reklamowych, o innych usługach nie wspominając. Połączone serwisy będą mogły dzięki większej liczbie użytkowników więcej zarabiać na usługach rekrutacyjnych (publikacja ofert, dostęp do bazy CV kandydatów, prezentacje pracodawców itp.) oraz na reklamie mailingowej i banerowej. Dużemu serwisowi znacznie łatwiej będzie też rozbudowywać nowe usługi związane z rekrutacją przez internet (np. testy rekrutacyjne dla kandydatów, internetowe targi pracy itp.).
Wpisy promowane
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.