Firma Valve, znana wszystkim graczom z takich produkcji jak Counter Strike czy Half-Life, postanowiła zrealizować pomysł edukacyjny wykorzystujący gry akcji.
Valve za sprawą gry Portal 2 i swojego projektu Steam wchodzi w obszar edukacji. Pomysł opiera się na wykorzystaniu scenariusza gry przy tworzeniu tematycznych lekcji z zakresu nauk ścisłych.
Do tworzenia nowych, edukacyjnych wersji gry została wykorzystana znana graczom platforma Steam, na której nauczyciele będą mogli tworzyć poszczególne poziomy gier oraz zarządzać dostępem do aplikacji.
Na stronie projektu możemy dowiedzieć się o przykładowych tematach gier i lekcji opartych na Portal 2:
- Zachowanie pędu – uczniowie będą projektować własny eksperyment, który będzie wykazywał wpływ masy i prędkości na zderzenie się dwóch obiektów.
- Budowa prostego oscylatora harmonicznego – uczniowie będą analizować budowę oscylatora harmonicznego. Uczniowie będą zdobywać wiedzę na temat cykliczności, tarcia, oporu powietrza.
- Grawitacja – uczniowie będą tworzyli własne doświadczenie, które pozwoli obliczyć przyspieszenie ziemskie w wirtualnej rzeczywistości. Eksperyment pozwoli zdecydować w jaki sposób zbudować urządzenie, które pozwala na obliczenie czasu spadania obiektu w grze komputerowej.
Nie bez powodu do projektu Steam for Schools wybrano grę Portal 2. Gra oparta jest na działaniu grawitacji. Zasadę poruszania się Chell, głównej bohaterki gry, doskonale opisuje Wikipedia:
Gra opiera się na wykorzystywaniu Aperture Science Handheld Portal Device, podręcznego urządzenia, które tworzy portale na płaskich powierzchniach, pozwalając na swobodne podróżowanie oraz interakcję pomiędzy dowolnymi dwiema lokacjami w przestrzeni trójwymiarowej. Portale tworzyć można jedynie na płaskich powierzchniach. Jeśli portale zostaną stworzone na różnych płaszczyznach, powstaną wahania geometrii i grawitacji, na przykład przechodząc przez portal na ścianie prowadzący do portalu na ziemi, przechodzący zostanie odepchnięty przez grawitację ziemi przed portal na ścianie. Jednocześnie mogą być tworzone tylko dwa portale, tak więc przy stworzeniu nowego portalu, wcześniej powstały portal znika.
Dodać należy, że projekt jest całkowicie finansowany przez firmę Valve.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.