Według danych Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego na świecie zakupiono już 6 mld abonamentów telefonicznych. Rośnie też liczba internautów – jest ich już 2,3 mld.
6 mld abonamentów nie oznacza 6 mld sprzedanych komórek – w wielu miejscach świata mieszkańcy korzystają z więcej niż jednego planu w celu optymalizacji kosztów wykonywanych połączeń. Co ciekawe choć niezaskakujące, 2 mld abonamentów posiadają mieszkańcy Chin i Indii.
Ceny telefonów spadają, usługi telekomunikacyjne także są tańsze – to główne powody rozwoju wskazywane przez MZT. Szerokopasmowe sługi mobilne rozwijały się w ubiegłym roku w średnim tempie 40 proc.; krajach rozwijających się – 78 proc. Dla wielu mieszkańców globu telefon jest pierwszym i podstawowym terminalem dającym dostęp do internetu.
„Najbardziej zaawansowaną ekonomią telekomunikacyjną” jest Korea Południowa. Na kolejnych miejscach skwalifikowane zostały: Szwecja, Dania, Islandia i Finlandia.
Badania MZT obejmują też liczbę internautów. Jest ich obecnie ok. 2,3 mld na całym świecie. Przybywa ich głównie w Azji oraz pozostałych krajach rozwijających się. Ceny dostępu do internetu spadły globalnie pomiędzy 2008 a 2011 r. o 75 proc.
Wpisy promowane
- Oblicz ratę leasingu nowego SEAT-a i CUPRYPlanujesz wziąć leasing dla firm, ale nie jesteś pewien, którą opcję wybrać? Postaramy się rozjaśnić tę kwestię, skupiając się na ...
- Jak promować firmę w internecie?Często uważa się, że promocja firmy w internecie jest skomplikowana i wymaga dużych nakładów finansowych, jednak prawda jest taka, że ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.