Ponad 45% osób odwiedzających placówki bankowe korzysta z materiałów reklamowych. Blisko połowa z nich pod wpływem tych materiałów decyduje się na zakup reklamowanego produktu, a ponad 2/3 chce zgłębić wiedzę o produkcie u obsługi banku.
W świetle „Badania efektywności przekazów i korzystania z merchandisingu w polskich bankach”, przeprowadzonego w maju bieżącego roku przez Instytut Badania Opinii i Rynku Pentor S.A., na zlecenie PMT Marketing System, rola merchandisingu usług bankowych jest nie do przecenienia.
Najczęściej wykorzystywaną i jednocześnie najbardziej lubianą formą reklamy są ulotki. Prawie połowa klientów określa je jako najatrakcyjniejsze narzędzie reklamowe. Ulotki są też najefektywniejszym narzędziem reklamy – 75% respondentów, którzy zauważyli ulotki w oddziale skorzystało z nich.
Drugim najbardziej lubianym nośnikiem reklamy są plakaty. Pod względem efektywności działania ustępują one jednak najnowszemu z narzędzi merchandisingu – ekranom LCD. Spośród osób, które zauważyły ekrany w oddziale banku ok. 64% zapoznało się z prezentowanymi na nich treściami, podczas gdy w przypadku plakatów wskaźnik ten wyniósł zaledwie 51%. Ponadto ekrany LCD określono jako najbardziej użyteczne spośród narzędzi merchandisingu, a co piąta osoba chętnie widziałaby je w oddziale.
Badanie wykazało również, że zewnętrzna powierzchnia oddziałów bankowych pozostaje niedocenianym środkiem komunikacji marketingowej. Na 9 przebadanych banków najpełniej powierzchnię zewnętrzną wykorzystywał BZ WBK.
„Każdy oddział bankowy znajduje się w specyficznym otoczeniu. Rozwiązanie, które zaproponowaliśmy BZ WBK opiera się na indywidualnym podejściu do każdej placówki. Każdy oddziałach ma swój plan ekspozycji. Np. prestiżowe lokalizacje to sposób na skuteczne dotarcie do znacznej liczby klientów. Dzięki takim rozwiązaniom Bank dysponuje efektywną ekonomicznie i skuteczną metodą komunikacji z lokalnymi rynkami, na których funkcjonują oddziały bankowe.” – komentuje Michał Klincewicz, menedżer Działu Usług w PMT Marketing System.
Nie stwierdzono różnic w korzystaniu z narzędzi merchandisingu przez określoną płeć i grupę wiekową. Zaobserwowano nieznaczne zróżnicowanie ze względu na dochód i wykształcenie. Najczęściej z materiałów merchandisingowych korzystają osoby z wykształceniem średnim i dochodem 1600 – 2500 zł.
Próbka raportu jest do pobrania w dziale Raporty
https://www.e-biznes.pl/raport
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.