Divante – spółka z Grupy Outsourcing Experts oferująca rozwiązania w zakresie e-commerce i marketingu internetowego – stworzyła projekty internetowej platformy sprzedaży dla kanału B2C i B2B dla firmy AB Bechnicki z branży handlu hurtowego materiałami budowlanymi i farbami.
Celem uruchomienia systemów e-commerce przez firmę AB Bechcicki było szersze dotarcie do grup docelowych oraz zaoferowanie klientom kompleksowej obsługi. Spółka zdecydowała się na strategię multichannel commerce, czyli połączenie tradycyjnego kanału sprzedaży z wirtualnym. W pierwszym etapie uruchomiono serwis skierowany do odbiorców detalicznych, czyli internetowy market budowlany działający pod adresem www.renowa24.pl. Kolejnym krokiem było wdrożenie systemu B2B, adresowanego do klientów hurtowych oraz inwestycyjnych. W AB Bechcicki trwają również prace nad wdrożeniem mobilnego kanału sprzedaży.
Divante zrealizowało projekt przy współpracy z agencją interaktywną Ideacto. Po opracowaniu przez klienta strategii obecności w kanale e-commerce spółka z Grupy OEX przeprowadziła szczegółowe badania, które pozwoliły opracować koncepcję i layout graficzny serwisu B2C i B2B. Divante odpowiadało także za analizę technicznych aspektów wdrożenia projektu.
Zanim stworzyliśmy strategię obecności AB Bechcicki w internecie, zobaczyliśmy wiele projektów z naszej branży i pokrewnych. Dzięki doświadczeniu Divante udało nam się zrobić szeroki research zarówno na polskim rynku, jak i za granicą. Przeglądaliśmy wiele ciekawych funkcjonalności i wybraliśmy te, które będą dla nas najefektywniejsze pod względem przychodów, a których mnogość nie przysłoni klientowi głównego celu, czyli zakupów – powiedział Marcin Mika, Pełnomocnik Zarządu ds. eCommerce AB Bechcicki.
Testy makiet i prototypów pozwoliły zdefiniować specyfikę zachowań zakupowych grupy docelowej klienta. W wyniku tego wdrożono m.in. opcję zakupu telefonicznego w modelu „zostaw nam numer telefonu, a my oddzwonimy” oraz „negocjuj cenę”, dostępną dla zarejestrowanych klientów. Z uwagi na skalę działania spółki AB Bechcicki (kilkadziesiąt tysięcy indeksów produktowych w B2B i 19 magazynów) projekt podzielony został na kilka etapów. Wiele funkcjonalności czeka jeszcze na swoją kolejkę wdrożeniową.
Praca dla AB Bechcicki to kolejny ciekawy projekt Divante łączący e-commerce B2B i B2C. Wcześniej tego typu prace realizowaliśmy dla TelForce One SA oraz TIM SA. Sprzedaż on-line coraz częściej postrzegana jest jako kolejny element wielokanałowej strategii obsługi klienta. W tym wypadku zarówno docieramy do obecnych klientów, jak i otwieramy się na nowych – dodał Tomasz Karwatka, prezes zarządu Divante.
Użytkownicy serwisów e-commerce AB Bechcicki mają możliwość odbioru zamówienia w jednym z 19 oddziałów spółki, znajdujących się w 17 miastach w całej Polsce. Wdrożenie internetowego kanału sprzedaży pozwoliło także na wykorzystanie efektu ROPO (research offline, purchase online), ponieważ niektórzy klienci przed zakupem towaru w sieci wolą najpierw obejrzeć go w tradycyjnym punkcie handlowym.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.