Według badania preferencji konsumenckich Barometr E-shopper przeprowadzonego wśród internautów przez TNS Kantar dla DPDgroup najpowszechniejszą metodą płatności za e-zakupy w Europie są systemy elektroniczne, takie jak PayPal czy Alipay – korzysta z nich aż 42 proc. ankietowanych.
Według raportu Barometr E-shopper e-konsumenci europejscy najczęściej korzystają z portfeli elektronicznych i kart płatniczych oraz z bezpośrednich przelewów bankowych, które preferuje 21 proc. konsumentów. Ta ostatnia metoda płatności za e-zakupy szczególnie popularna jest w Estonii (68 proc.) i w Czechach (58 proc.). Niemieccy konsumenci najchętniej rozliczają się na podstawie faktury lub przez portfele elektroniczne.
W Europie stosowanych jest wiele metod oraz systemów płatności, które różnie rozkładają się geograficznie. Stanowi to spore wyzwanie dla sklepów internetowych, które, działając na wielu rynkach, muszą dostosować swoje rozwiązania do zróżnicowanych preferencji konsumentów w kraju, w którym prowadzą sprzedaż – mówi Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.
Elektroniczne formy płatności są coraz popularniejsze wśród polskich internautów, którzy często dokonują zakupów w internecie, przy czym wyraźną specyfiką naszej części Europy jest regulowanie należności za przesyłkę w formie pobrania. Tego rodzaju płatności są bardzo rozpowszechnione na Słowacji (72 proc.) i w Rumunii (69 proc.).
Raport Barometr E-shopper opracowany przez DPDgroup to raport na temat trendów w zakupach online na europejskim rynku. Został przygotowany przez firmę Kantar TNS, która zebrała opinie od 23 450 respondentów online w 21 krajach Europy. Wszyscy respondenci mieli co najmniej 18 lat i złożyli co najmniej jedno zamówienie online w okresie od stycznia 2016.
Wpisy promowane
- Nowoczesna strona internetowa – najważniejsze narzędzie rozwoju lokalnego biznesuW dzisiejszych czasach brak profesjonalnej strony internetowej jest jak nieistnienie w oczach współczesnych klientów. Dla lokalnych przedsiębiorców odpowiednio zaprojektowana witryna ...
- Długopisy plastikowe i metalowe z nadrukiem – czy warto wykorzystać je w kampanii promocyjnej firmy?Długopisy plastikowe i metalowe to jedne z popularniejszych gadżetów reklamowych – są niedrogie, praktyczne i mają ogromny potencjał marketingowy. Można ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
15.05.2025 Javeloper 2025 (online)
20.05.2025 - 21.05.2025 E-Commerce Connect
21.05.2025 - 22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
04.06.2025 - 05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
30.06.2025 - 01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!