55% osób biorących udział w ankiecie serwisu Praca Wirtualnej Polski (praca.wp.pl) deklaruje, że nie kradnie w pracy. Okazuje się jednak, że 25% przywłaszcza drobne przedmioty, aż 12% zabiera z firmy „wszystko, co się tylko da”, 5% osób korzysta (wbrew regulaminom) z upustów firmowych, zaś 3% jeździ autem na koszt firmy.
Pracownicy masowo wynoszą z biur kartki do ksero, spinacze, długopisy, a nawet… herbatę ekspresową. Zdarza się, że miejsce zatrudnienia „opuszczają”, kawałek po kawałku, komputery i inne urządzenia. Kradnie się na własny użytek lub z chęcią sprzedaży. Pracodawcy załamują ręce – kradzieże zdarzają się nie tylko w instytucjach publicznych, ale też w firmach prywatnych i jak na razie nie ma sposobu, by zaradzić procederowi.
Dlaczego pracownicy kradną? Niektórzy tłumaczą, że zarabiają tak mało, że rekompensują to sobie przywłaszczając firmowe radio lub czajnik. Inni uważają, że mają do tego prawo – w końcu firmowe kartki papieru czy szklanki są… właśnie dla pracowników. Są i tacy, którzy mówią, że korzystają z okazji, a zabranie czegoś z pracy nie jest przecież kradzieżą – zawsze można zabraną rzecz oddać. Niektórzy nie widzą różnicy w tym czy niszczarka do papieru stoi w biurze, czy w domu u pracownika.
„U mnie w sklepie sprzedawczynie brały produkty twierdząc, że zapłacą później. Okazywało się, że systematycznie zapominały uregulować rachunek. Obliczyłem, że przez miesiąc dwie ekspedientki nakradły towaru na ponad 2 tys. zł. Gdy zwróciłem im uwagę, były oburzone, nie widziały w kradzieży nic złego. Twierdziły, że przecież zapłacą później. Zwolniłem je, do dziś zwracają pieniądze.” – mówi WP Tomasz Jakimowski, właściciel sklepu spożywczego w Gdańsku.
„U mnie pracownik kradł materiały wykończeniowe do mieszkania: kafelki, farby, tapety… Wynosił to wszystko w małych ilościach, w plecaku, w kartonach. Urządzał sobie mieszkanie. Mamy monitoring i szybko odkryłem, jak znikały materiały. Twierdził, że zamierzał za to zapłacić.” – opowiada Karol Wołyński, kierujący hurtownią materiałów budowanych w Gdyni.
W sondażu serwisu Praca Wirtualnej Polski wzięło udział 9296 osób.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.