Serwis Domeny.pl poinformował, że jutro, 3 maja, mija 30. rocznica wysłania pierwszego e-maila reklamowego, zwanego dziś potocznie spamem.
Autorem pierwszego listu elektronicznego z niechcianą wiadomością reklamową był Gary Thuerk, marketer amerykańskiej firmy komputerowej Digital Equipment Corporation. Thuerk wysłał reklamowego e-maila 3 maja 1978 roku do 393 amerykańskich użytkowników sieci Arpanet (prekursor obecnego Internetu). Wiadomość zawierała oczywiście reklamę Digital Equipment Corporation. Wściekli odbiorcy nie mieli żadnych problemów z identyfikacją autora spamu. Gary Thuerk wysłał go z osobistego adresu e-mail.
Jednak dopiero w 1994 roku rozesłano pierwszy, naprawdę masowy spam. Para prawników ze stanu Arizona w USA – Lawrence Canter i Martha Siegel, opublikowała posta reklamowego swojej kancelarii na 6000 grup dyskusyjnych sieci Usenet. Sukces biznesowy tej akcji sprawił, że wkrótce Lawrence Canter i Martha Siegel napisali bestsellerową książkę-poradnik dla przyszłych spamerów.
Obecnie ze 120 miliardów wiadomości e-mail wysyłanych dziennie, aż 80 procent to spam. I nic nie wskazuje, aby zjawisko to miało się skończyć. – Cztery lata temu Bill Gates obiecywał, że świat uwolni się od niechcianych wiadomości w przeciągu dwóch lat. Niestety, nie sprawdziło się – mówi Marcin Majerek z serwisu Domeny.pl. – Co więcej, wraz z rozwojem spamu e-mailowego, zaczyna rozwijać się spam komórkowy, choć na razie głównie w Azji – dodaje.
Według firmy analitycznej Ferris Research, w 2008 roku na walkę ze spamem wydanych zostanie 140 miliardów dolarów. Koszty te poniosą głównie dostawcy usług internetowych, zmuszeni do rozwijania zaawansowanej technologii filtrowania wiadomości.
Wpisy promowane
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.