Serwisy społecznościowe uchodzą przede wszystkim za narzędzie rozrywki. Ale nowe badanie University of Minnesota pokazało, że tego rodzaju witryny mogą służyć także poważniejszym celom.
Według amerykańskich naukowców społeczności wpływają korzystnie na poziom zdolności technologicznych, kreatywnych i komunikacyjnych wśród użytkowników. Stąd witryny Web 2.0 można nazwać „edukacyjnymi”.
Przedstawicielka uczelni Christine Greenhow powiedziała w piątek: Zauważyliśmy, że młodzi ludzie korzystający z nowoczesnych aplikacji sieciowych rozwijają dokładnie te zdolności, które my chcemy im wpoić, aby pomóc w odniesieniu zawodowego sukcesu.
Greenhow dodała: Uczniowie wykształcają pozytywne nastawienie do nowoczesnych technologii, uczą się publikować materiały w sieci, oceniać estetykę witryn oraz usług online. Potrafią odpowiedzialnie korzystać z informacji i rozwijać własną kreatywność.
Ankietą objęto nastolatków w wieku 16-18 lat pochodzących z tuzina liceów w rejonie Midwestu. Okazało się, że w przypadku osób należących do różnych warstw społecznych a korzystających ze społeczności przepaść w posługiwaniu się internetem była bardzo mała. Oznacza to, że Web 2.0 wpływa korzystnie na poziom wykształcenia uboższych uczniów.
Źródło: CNET
Wpisy promowane
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.