Na jedną ofertę pracy umieszczoną w internecie przychodzi średnio 31 aplikacji. Przeciętny kandydat ma 29 lat, 5 lat doświadczenia zawodowego i zna język obcy. To wynik analizy aplikacji przychodzących w odpowiedzi na oferty umieszczone w wortalu pracuj.pl.
Najwięcej jest kandydatów w wieku 25-29 lat (42% wszystkich aplikacji). Liczna jest też grupa osób w wieku 20-24 lata (25%) oraz 30-40 lat (23%). Tylko 8% kandydatów to czterdziestolatkowie, a po pięćdziesiątce jest tylko 2% osób odpowiadających na oferty.
Statystyczny kandydat ma 5 lat doświadczenia zawodowego. 2% osób ma mniej niż rok stażu, 31% od roku do trzech lat, 23% cztery lub pięć lat praktyki. Co czwarty ma od pięciu do dziesięciu lat doświadczenia, co piąty – ponad dziesięć lat.
Aż 97% kandydatów zadeklarowało znajomość (przynajmniej średnią) choć jednego języka obcego.
Trudno natomiast analizować wykształcenie kandydatów – w większości ofert, jakie pojawiają się w sieci, wymagane jest wyższe, czasem średnie.
Wszystkie oferty poddane badaniu były prezentowane w portalu przez dwa tygodnie. 2% odpowiedzi przyszło jeszcze w dniu opublikowania oferty. 17% – przez pierwsze trzy dni. W sumie w całym pierwszym tygodniu prezentacji oferty przyszło 63% aplikacji.
Konsultanci Communication Partners wynotowali też błędy, jakie najczęściej popełniają kandydaci. Po pierwsze – nierzadko jedna osoba aplikuje się na kilka stanowisk do tej samej firmy. – Pół biedy, jeśli np. na przedstawiciela handlowego i marketingowca, bo te stanowiska mają coś wspólnego – opowiada Maciej Noga, menedżer w Communication Partners – ale są przypadki, gdy ktoś aplikuje się na stanowisko marketingowca, logistyki i finansisty.
Inny błąd: wysyłanie tego samego CV do wszystkich firm. Czasem nawet bez zmiany nazwy pracodawcy. Wtedy np. bank X dostaje CV, który zaczyna się od stwierdzenia: „cel zawodowy – praca w banku Y”.
I wreszcie: niedbałość w wysyłaniu e-maila. Zdarza się, że przychodzą e-maile bez załączników, z kwadracikami zamiast polskich znaków, albo z plikami, które ktoś przez nieuwagę zachował tak, że mają trzy magabajty. – A przecież wciąż są firmy, które do e-maila używają modemu, taki pracodawca często woli skasować wiadomość z serwera niż czekać, aż ją ściągnie na swój komputer – mówi Noga.
Zdarza się też – wcale nie tak rzadko – że kandydat nie pisze, o jakie stanowisko się stara. Wtedy firma, która jednocześnie prowadzi kilka projektów rekrutacyjnych, ma kłopot: gdzie zakwalifikować dokumenty danej osoby.
Poniżej prezentacja liczby aplikacji przychodzących w odpowiedzi na 10 stanowisk (to odpowiedzi na te właśnie oferty – wszystkie z województwa mazowieckiego – analizowali konsultanci Communication Partners), a w nich: wymagania przedstawione w ogłoszeniu, liczba podań, przeciętne doświadczenie zawodowe (w latach).
ˇ Specjalista ds. finansów: wykształcenie wyższe, min. 3 lata pracy w dziale finansowym, znajomość języka angielskiego, umiejętność obsługi komputera, umiejętność pracy w zespole, wiek 25-45 lat – 614
ˇ Specjalista ds. marketingu: wykształcenie wyższe, min. 3 lata pracy w dziale marketingu, znajomość języka angielskiego, umiejętność obsługi komputera, umiejętność pracy w zespole, wiek 25-45 lat – 544
ˇ Przedstawiciel handlowy: wykształcenie wyższe, min. rok doświadczenia w sprzedaży, umiejętność organizowania sobie pracy, zdolności negocjacyjne, prawo jazdy, wiek 25-35 lat – 134
ˇ Dyrektor oddziału: wykształcenie wyższe, min. 2 lata pracy na stanowisku kierowniczym, umiejętność obsługi komputera, komunikatywność, predyspozycje przywódcze, samodzielność i samoorganizacja, wiek 35-50 lat – 2213
ˇ Specjalista ds. logistyki: wykształcenie wyższe, min. 2 lata pracy w dziale logistyki, znajomość języka angielskiego, umiejętność obsługi komputera, umiejętność pracy w zespole, wiek 25-45 lat – 155
ˇ Inżynier produkcji: wykształcenie wyższe, min. 3 lata pracy w dziale produkcji lub badań i rozwoju, znajomość języka angielskiego, umiejętność obsługi komputera, umiejętność pracy w zespole, wiek 25-45 lat – 178
ˇ Webmaster: wykształcenie wyższe (ew. niepełne), min. rok doświadczenie w projektowaniu stron www, znajomość języka angielskiego, umiejętność pracy w zespole – 394
ˇ Główny księgowy: wykształcenie wyższe, min. 2 lata pracy jako główny księgowy, znajomość języka angielskiego, umiejętność obsługi komputera, umiejętność pracy w zespole, wiek 35-55 lat – 510
ˇ Dyrektor ds. marketingu: wykształcenie wyższe, min. 2 lata pracy na menedżerskim stanowisku związanym z marketingiem, znajomość języka angielskiego, umiejętność obsługi komputera, umiejętność pracy w zespole, wiek 35-50 lat – 219
ˇ Training Manager: wykształcenie wyższe, min. 3 lata pracy w dziale personalnym (najlepiej na stanowisku związanym ze szkoleniami) lub 2 lata doświadczenia jako trener, znajomość języka angielskiego, umiejętność obsługi komputera, umiejętność pracy w zespole, wiek 25-45 lat – 147
Pracuj.pl
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.