A.pl Internet – spółka zarządzająca siecią delikatesów internetowych A.pl i sklepem Fresh24.pl – 16 grudnia br. zadebiutuje na NewConnect.
W ramach oferty spółka pozyskała 3 mln zł z emisji akcji serii F. Łącznie do obrotu zostanie wprowadzonych 3.973.600 akcji serii A, B, C, D, E i F o nominalnej wartości 397.360 zł. Środki z emisji mają zostać przeznaczone na rozwój sieci sklepów w kolejnych lokalizacjach i umocnienie pozycji A.pl na rynku e-grocery. Spółka zamierza rozwijać się na drodze organicznej, ale także poprzez konsolidację rynku. Już w październiku A.pl Internet zakupiła warszawski spożywczy sklep internetowy Fresh24.pl. W zamian spółka Fresh24.pl objęła 10,4% akcji A.pl Internet, z tego 256.666 akcji serii F w ramach prowadzonej przez spółkę oferty prywatnej.
– Działamy w bardzo perspektywicznej branży. W Polsce rynek zakupów spożywczych przez internet stanowi obecnie tylko ok. 0,1% wartości rynku spożywczego, podczas gdy średnia światowa to 1,8%. Już w najbliższych latach spodziewamy się bardzo dynamicznego rozwoju i wzrostu e-grocery nawet ponad 30% rocznie, bo taka dynamika była obserwowana w innych segmentach handlu detalicznego. W rezultacie krajowy rynek zakupów spożywczych przez internet w ciągu 5 lat może osiągnąć wartość od 1,8 do 2,5 mld zł. To bardzo obiecująca perspektywa, która kusi kolejnych graczy. Dlatego zależy nam, by jak najszybciej pokryć naszą siecią wszystkie regiony Polski i zająć możliwie najlepszą pozycję na tym rynku. To pozwoli nam na efektywne prowadzenie działalności i osiąganie dodatkowych zysków związanych ze skalą biznesu – komentuje Radosław Celiński, prezes zarządu A.pl Internet SA.
W 2010 roku A.pl Internet osiągnęła przychody w wysokości 5,17 mln zł, co plasuje ją wśród 5 największych spożywczych sklepów internetowych w Polsce. Jeszcze rok temu spółka prowadziła działalność tylko na terenie Warszawy. W grudniu rozpoczęła ekspansję w innych miastach, becnie zakupy w delikatesach internetowych A.pl mogą robić mieszkańcy łącznie 25 miast.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.