Firma Adobe udostępniła nowe narzędzie o nazwie Edge. Pozwala ono na tworzenie animowanych treści internetowych w standardach HTML5, CSS i JavaScript. Czy to początek końca technologii Flash?
Adobe Edge ma pomóc w tworzeniu webowych animacji z ciekawymi przejściami, a w przyszłości – nawet prostych gier. Producent chce dodawać do niego kolejne funkcje, m.in. obsługę elementu Canvas, tagów Audio i Video czy bogatsze mechanizmy animacyjne dla SVG.
Oprogramowanie przeznaczone jest dla komputerów PC i Mac. Adobe chce by wyróżniało się intuicyjnym interfejsem i szybkością działania. Pozwalać ma na importowanie istniejących dokumentów HTML i grafik w formatach SVG, PNG, JPG oraz GIF, a następnie „stylowanie ich” za pomocą CSS3. Gotowy projekt działać ma na przeglądarkach smarfornów i tabletów oraz desktopowych takich jak Firefox, Chrome, Safari i IE9.
Co ciekawe, aplikacja Adobe Edge jest obecnie w fazie beta i pobrać można ją za darmo. Wersja 1.0 spodziewana jest w przyszłym roku.
HTML5 jest szansą dla Adobe, nie jest jednak tak, że nie ma już szans dla Flasha – powiedział Devin Fernandez, menadżer działu Web Pro. Jego zdaniem Flash będzie się rozwijał i to głównie w tych dziedzinach, w których HTML5 nie jest jeszcze konkurencyjną technologią – jak gry 3D na przykład.
Adobe zauważa, że HTML5 choć jest relatywnie młodą technologią, coraz odważniej zaznacza swą obecność na internetowym rynku i lepiej wziąć udział w tym koniecznym współistnieniu z Flashem. Z pewnością jednak firma nie chce zrezygnować z jednej ze swych flagowych technologii. Jej głównym celem wydaje się pozostanie najważniejszym graczem dostarczającym narzędzi do tworzenia współczesnej internetowej infrastruktury.
Wpisy promowane
- Jak szybko wdrożyć profesjonalne oprogramowanie dla firm?Sprawne zarządzanie danymi i procesami wewnętrznymi wymaga zastosowania nowoczesnych rozwiązań informatycznych. Jednak wiele przedsiębiorców wciąż wstrzymuje się z decyzją o ...
- Jak programy lojalnościowe zwiększają sprzedaż oraz budują lojalność Twoich klientów? Zobacz, co mówi o tym najnowszy raport Motivation Direct!Wzrost sprzedaży to jeden z głównych powodów, dla których przedsiębiorstwa decydują się na wprowadzenie programów lojalnościowych. Badania przeprowadzone przez Motivation ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 09.05.2025 PM Showcase Day
- 15.05.2025 Javeloper 2025
- 20-21.05.2025 E-Commerce Connect
- 21-22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
- 21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
- 04-05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
- 04-05.06.2025 Perspektywy Women in Tech Summit
- 10.06.2025 IT Unplugged
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!