Adobe prezentuje nowe wersje flagowych rozwiązań i stawia na kreatywność w chmurze

Opublikowano: 23 kwietnia 2012. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

Firma Adobe przedstawiła szczegóły najnowszej wersji bardzo popularnego oprogramowania – Creative Suite 6. Ma być jeszcze szybciej, przyjaźniej i użyteczniej, dzięki wykorzystaniu potencjału chmury obliczeniowej.

Pakiet CS6, obok nowej wersji najbardziej znanego komponentu: programu Photoshop, zawiera takie aplikacje jak m.in. Illustrator, InDesign, Dreamweaver, Flash Pro, Fireworks, Premiere Pro, AfterEffects. Pojawiły się także dwa nowe programy do postprodukcji materiałów wideo: Prelude i Speed Grade.

Oprogramowanie dostępne będzie w czterech opcjach. Najtańsza, zawierająca programy Adobe X Pro, InDesign, Illustrator i Photoshop kosztować będzie 1299 dolarów. Więcej w tabelce poniżej:

Adobe prezentuje nowe wersje flagowych rozwiązań i stawia na kreatywność w chmurze 1

Aplikacje mają działać szybciej dzięki zastosowanej technologii o nazwie Mercury Graphics Engine. Wiele z nich doczekało się również odświeżenia interfejsu i nowych narzędzi.

Nowością jest wykorzystanie chmury obliczeniowej. Pakiet Creative Cloud za 50 dolarów miesięcznie (na minimum roczną umowę) daje dostęp do wszystkich narzędzi Adobe (Creative Suite, Lightroom 4 czy Muse) oraz oferuje 20GB przestrzeni dyskowej z opcją synchronizacji.

Pojawić mają się również wersje przeznaczone dla studentów i nauczycieli oraz miesięczne abonamenty dla osób, które potrzebują jednorazowego wykorzystania aplikacji (za 75 dolarów). Photoshop dostępny będzie jako samodzielna aplikacja za 20 dolarów miesięcznie przy planie rocznym i 30 dolarów przy planie miesięcznym.

Adobe prezentuje nowe wersje flagowych rozwiązań i stawia na kreatywność w chmurze 2

Firma Adobe nie ogłosiła kiedy pakiet Creative Cloud będzie dokładnie dostępny. W oficjalnym komunikacje pojawia się informacja, że stanie się to w ciągu 30 najbliższych dni. Można już jednak składać zamówienia na wybrane produkty.

Dawid ZarazińskiAdobe prezentuje nowe wersje flagowych rozwiązań i stawia na kreatywność w chmurze

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.