Airbnb skupia się na Polsce przed Euro 2012

Opublikowano: 17 maja 2012. Kategoria: Startupy. Tagi: , ,

Airbnb, serwis, który ułatwia znalezienie, wynajęcie lub zarezerwowanie unikatowych miejsc na całym świecie odnotował olbrzymi wzrost zainteresowania swoją ofertą w Polsce w związku ze zbliżającymi się mistrzostwami Europy w piłce nożnej.

Szacunki wskazują, że w czasie Euro 2012 Polskę może odwiedzić nawet milion kibiców z różnych krajów. Właśnie dlatego zapotrzebowanie na usługi Airbnb jest tak duże. Na przestrzeni ostatnich trzech miesięcy liczba zapytań o rezerwację wzrosła dwukrotnie. Aby sprostać zainteresowaniu noclegami w Polsce, właściciele lokalnych nieruchomości tworzą oferty w systemie Airbnb w rekordowym tempie — od lutego bieżącego roku liczba dostępnych ofert z obszaru naszego kraju wzrosła ponad czterokrotnie.

Airbnb to niepowtarzalne, zapadające w pamięć przygody. Piłkarskie mistrzostwa Europy to dla nas idealny moment, aby zaistnieć w szerszej świadomości Polaków. Biorąc pod uwagę wszystkie emocje związane z turniejem i ogromny wzrost zainteresowania naszymi usługami, postanowiliśmy zwiększyć nacisk na działalność w Polsce. Mamy nadzieję, że kibice piłki nożnej z różnych krajów przeżyją tutaj niezapomniane chwile, przynajmniej w części dzięki Airbnb – powiedział Nathan Blecharczyk, współzałożyciel i dyrektor techniczny Airbnb.

Airbnb skupia się na Polsce przed Euro 2012 1

Polska szybko stała się najszybciej rozwijającym się rynkiem Airbnb na świecie. Na przestrzeni ostatnich trzech miesięcy liczba noclegów rezerwowanych za pośrednictwem Airbnb w Polsce podwoiła się. Wszystkie miasta-gospodarze turnieju odnotowały ogromny wzrost liczby dodawanych ofert: w ostatnim kwartale liczba ofert dostępnych w Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu i Gdańsku powiększyła się o niemal tysiąc.

Aby odpowiedzieć na wzrost zainteresowania, firma Airbnb poszerzyła zakres obowiązków Eugena Miropolskiego, który teraz kieruje działaniami spółki w naszym rejonie. Miropolski, który ma już wcześniejsze doświadczenie wyniesione z dużych spółek internetowych i obecnie nadzoruje działalność Airbnb w Europie Środkowej i Wschodniej, jest przekonany, że Polska jest doskonałym rynkiem dla firmy.

Tak samo jak mistrzostwa są wspaniała szansą dla Polski, jest to również doskonała okazja dla Airbnb. Celem naszej firmy jest zmiana sposobu podróżowania ludzi. Kibice piłkarscy, którzy skorzystają w czasie turnieju z zakwaterowania zarezerwowanego za pośrednictwem Airbnb, przeżyją z pewnością niezapomniane chwile. Przy okazji poznają też miasta gospodarzy, które mają niepowtarzalną szansę na jak najlepsze zaprezentowanie się. Ludziom spodobał się nasz pomysł. Niektórzy z wynajmujących swoje lokale za pośrednictwem Airbnb mają już potwierdzone rezerwacje, które zapewnią im wpływy na poziomie 12,5 tys. PLN za cały turniej — powiedział Miropolski.

Airbnb skupia się na Polsce przed Euro 2012 2

Airbnb jest serwisem globalnym. Ponad 75 proc. noclegów zarezerwowanych w 2011 roku było transakcjami międzynarodowymi — gość lub wynajmujący (a czasami obie strony) pochodzili spoza Stanów Zjednoczonych. 70 proc. ofert w systemie Airbnb jest ulokowanych poza Stanami Zjednoczonymi.

Niedawno firma ogłosiła, że za pośrednictwem serwisu zarezerwowano ponad 5 mln noclegów. W samym roku 2011 odnotowano wzrost liczby zarezerwowanych dób hotelowych o 465 proc. Platforma zawiera oferty dotyczące ponad 150 tys. miejsc zakwaterowania w ponad 19 tys. miast w 192 krajach świata.

Airbnb założony został w sierpniu 2008 r. i swą siedzibę ma w San Francisco. Obecnie działa 11 wersji językowych (w tym polska), a serwis obsługuje 20 walut. Umieszczenie oferty w Airbnb jest bezpłatne. Serwis pobiera 3 proc. prowizji od ceny rezerwacji (obejmuje ona koszty przetwarzania transakcji). Od osób korzystających z zakwaterowania pobiera dodatkowe 6-12 proc. ceny rezerwacji (zależnie od przedziału cenowego). Do dziś Airbnb pozyskał 119,8 mln dolarów, a wśród inwestorów znaleźli się Sequoia Capital, Youniversity, Greylock Partners, Andreessen Horowitz, DST Global i General Catalyst. Ambasadorem serwisu jest Ashton Kutcher.

Dawid ZarazińskiAirbnb skupia się na Polsce przed Euro 2012

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.