AIWA inwestuje w Sonics

Opublikowano: 19 września 2003. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , ,

AIWA Marketing of Europe poinformowało o rozpoczęciu nowej kampanii reklamowej i promocyjnej, której celem jest odświeżenie marki AIWA w Europie. Autorem kampanii o ogólnoświatowym zasięgu jest firma Wieden + Kennedy z Berlina. Odświeżająca i emocjonująca kampania skierowana jest do młodych ludzi w wieku od 15 do 19 lat, często korzystających z Internetu, określanych mianem generacji „I want”.

Kreatywna część kampanii uwypukla aspekty swobody, z jaką wiąże się nowa marka AIWA – młodość, indywidualność i radość. Podkreśla także szeroki zakres oferowanych produktów audio. Na kampanię, która startuje we wrześniu, złożą się sponsorowane wydarzenia w telewizji i Internecie, reklama drukowana i outdoorowa, a także szereg działań internetowych i promocyjnych. Kampania obejmie swoim zasięgiem wszystkie kraje w Europie i stanowi wyraz całkowicie nowej strategii AIWA, która w tej chwili chce być raczej marką rynkową, niż organizacją ukierunkowaną na prostą sprzedaż.

Agencja Wieden + Kennedy wygrała przetarg na organizację kampanii w marcu tego roku. Zintegrowana kampania jest pierwszym od wielu lat tak konkretnym programem promocji marki w historii firmy. Jednocześnie jest spełnieniem zobowiązania macierzystej firmy, Sony Corporation, do poważnego zainwestowania w odświeżenie wizerunku AIWA. Sony Corporation stał się jedynym właścicielem marki AIWA w październiku 2002.

„Wieden + Kennedy otrzymała funkcję agencji kreatywnej AIWA głównie ze względu na ich udokumentowane sukcesy w tworzeniu wizerunku marek” – mówi Patrick Butler, dyrektor generalny Marketing Communications w AIWA Marketing of Europe. „Zaprojektowali dla nas kampanię, która powinna połączyć doświadczenie firmy AIWA i młodych odbiorców na wiele różnych, innowacyjnych sposobów.”

Pierwsza faza pracy kreatywnej koncentruje się na serii prostych animacji śpiewających głów, nazwanych Sonics, których zadaniem jest w dowcipny sposób oswojenie młodych odbiorców z nowym wizerunkiem logo AIWA. Wyrazista, prosta grafika przedstawia wiele stylów muzycznych, od popu i hip-hopu, przez reggae i country, aż do opery.

Dwudziestosekundowe spoty przedstawiają Sonics śpiewających piosenki, w których tekście zawarte są gry słów na bazie słowa AIWA, takie jak „AIWant” lub „AIWannabe.” Nie jest nakładany żaden dodatkowy głos, słychać po prostu śpiew, a jednocześnie wyświetlany jest adres internetowy www.aiwa.com, w celu umocnienia logo i marki AIWA w świadomości odbiorców. Sonics będą głównym elementem promującym markę w telewizji w całej Europie, w przedsięwzięciach internetowych, a także w reklamie drukowanej i outdoorowej.

„Kampania o takiej złożoności wymaga dobrej organizacji” – mówi Butler. „Kluczem do powodzenia kampanii była strategia medialna, opracowana przez OMD International i ich sieć biur w Europie. To oni stworzyli solidną, paneuropejską platformę, lokującą kampanie w mediach na poziomie krajowym i lokalnym. Duże znaczenie miały też wewnętrzne zasoby Sony Europe, które były dla nas dużą pomocą.”

http://www.aiwa.com

Sylwester KozakAIWA inwestuje w Sonics

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.