Rozpoczyna się kolejna edycja kursów internetowych dla seniorów organizowanych w ramach Akademii e-Seniora UPC, programu odpowiedzialności społecznej,którego celem jest walka z wykluczeniem technologicznym. Kursy odbywać się będą w 12 pracowniach UPC, w 10 miastach w Polsce. We wrześniu zostanie także uruchomiona strona www Akademii e-Seniora, działalność rozpoczną kluby e-Seniora. Program jest realizowany we współpracy z Akademią Rozwoju Filantropii.
Akademia e-Seniora cieszy się niesłabnącym powodzeniem wśród seniorów, w zakończonej edycji letniej na jedno miejsce zgłaszało się nawet 8-10 osób, przeszkolono 450 seniorów.
W sesji jesiennej, która rozpocznie się 12 września br. i potrwa do połowy listopada kursy ukończy kolejnych 600 seniorów, w pierwszej kolejności będą to osoby z list rezerwowych stworzonych podczas pierwszej tegorocznej edycji. Najbliższy nabór na zajęcia będzie w październiku. Zajęcia odbędą się w 12 pracowniach internetowych UPC w 10 miastach Polski: w Krakowie, Szczecinie, Gdańsku, Warszawie, Wrocławiu, Kielcach, Katowicach, Opolu, Lublinie i Bydgoszczy.
Akademia e-Seniora wpisuje się w program W jednej społeczności (In the community), realizowanego także w innych krajach, w których działa firma. Propaguje równe szanse dla wszystkich w dotarciu i korzystaniu z nowoczesnych technologii. Cieszę się, że w tym roku tak liczna grupa polskich seniorów dołączy do światowego grona użytkowników sieci – powiedział Simon Boyd, prezes UPC Polska.
Pełny kurs trwa 16 godzin zegarowych. Zajęcia, podobnie jak w pierwszej edycji, poprowadzą wyszkoleni instruktorzy, uczestnicy otrzymają profesjonalnie przygotowany i wydany podręcznik z przykładami, ćwiczeniami, informacjami dodatkowymi. Program kursu został stworzony specjalnie z myślą o osobach starszych, do jego opracowania posłużyły także ubiegłoroczne doświadczenia z organizowanych zajęć. Podczas kursu seniorzy poznają komputer i internet, nauczą się m.in. wyszukiwania informacji na stronach WWW, wysyłania maili, porozumiewania się za pomocą komunikatorów. Zapoznają się z takimi pojęciami, jak: czat, forum, grupa dyskusyjna, multimedia. Kursy są odpłatne, koszt od osoby jest symboliczny i wynosi 28 zł (czyli godzina zajęć kosztuje uczestnika 1,75 zł).
W ramach rozwoju projektu we wrześniu zostanie uruchomiona strona internetowa o adresie www.akademieseniora.pl. Strona przeznaczona jest dla wszystkich seniorów zainteresowanych nowymi technologiami, samodzielną nauką internetu. Odwiedzający znajdą na niej wirtualne lekcje, słowniczek, ciekawe artykuły, jak również informacje o kursach UPC, najbliższych terminach zajęć, miejscach, w których się odbywają. Seniorzy -internauci będą mogli również zalogować się na forum, wymienić opinie i komentarze, zadać pytanie ekspertowi.
We wrześniu rozpoczną się także spotkania w klubie e-Seniora, będą w nich mogli nieodpłatnie uczestniczyć absolwenci kursów i nie tylko. Klub działać będzie w pracowniach UPC w wyznaczonych dniach tygodnia. Oferta skierowana jest do wszystkich, którzy nie mają własnego komputera z dostępem do sieci, a nie chcieliby utracić wiadomości poznanych na kursie. Miejsce to służyć będzie spotkaniom seniorów, wymianie doświadczeń, zapraszane będą znane osoby, które opowiedzą jak same wykorzystują internet – do pracy, w czasie wolnym.
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.