Amerykańskie firmy farmaceutyczne rezygnują z reklam w wyszukiwarkach

Według Adage.com firmy farmaceutyczne w USA praktycznie „porzuciły marketing w wyszukiwarkach” po ostrzeżeniu jakie wystosowała amerykańska Agencja ds. Żywności i Leków (Food and Drug Administration, FDA). Według cytowanych w tekście danych comScore, ilość płatnych reklam pochodzących od firm farmaceutycznych spadła o 84 proc. pomiędzy 26 marca a końcem czerwca tego roku.

Sometimes we all need this !
Creative Commons License photo credit: pfala

26 marca FDA wysłało do 14 firm farmaceutycznych ostrzegający list, w którym przekonuje, że reklamy PPC są mylące, ponieważ nie zawierają informacji o ryzyku związanym z wykorzystywaniem leków. Takie ostrzeżenia pojawiają się w reklamach telewizyjnych i prasowych – nie może ich zabraknąć również w internecie, uważa Agencja.

FDA ostrzegła więc firmy, że nie mogą publikować reklam w wyszukiwarkach jeśli nie powiadomią odbiorców o wiążącym się z lekami ryzyku – co może być trudne (jeśli nie niewykonalne) na tak małej, możliwej do wykorzystania powierzchni.

Do lutego 2010 roku FDA zbierać będzie opinie do przygotowywanego przez siebie rozporządzenia, normującego reklamy leków w internecie. Co oznacza, że takie prawo pojawi się nie wcześniej niż w 2011 roku.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top