AMNET oferuje reklamę wideo na YouTube w modelu RTB

Opublikowano: 16 kwietnia 2013. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

Klienci grupy Aegis Media, w skład której wchodzi AMNET Polska, zyskali możliwość zwiększenia skuteczności kampanii w modelu real-time bidding o reklamę video na YouTube.

amnetSpoty reklamowe na YouTube stanowią element wzbogacający kampanie RTB planowane i realizowane przez AMNET Polska. Przykładowo, wideo promujące nowy model samochodu wyświetli się wyłącznie tym osobom z grupy docelowej, które wcześniej weszły w interakcję z bannerem na jednym z portali lub odwiedziły oficjalną stronę producenta, czy wykazały zainteresowanie produktem.

Jesteśmy jedną z pierwszych firm w Polsce, której oferta obejmuje kampanie programmatic buying na YouTube. Zawdzięczamy to skali działania sieci AMNET. Warunki były bowiem ustalane na poziomie globalnym – powiedział Paweł Laskowski, dyrektor zarządzający AMNET Polska

Proces planowania kampanii w modelu RTB/programmatic buying różni się od tradycyjnego. Na pierwszym etapie reklamodawca przekazuje cele kampanii i wskaźniki efektywności. Następnie specjaliści AMNET opracowują strategię działań, definiują segmenty użytkowników, optymalizują algorytmy kierujące zakupem mediów tak, aby reklamy wyświetlane były wyłącznie odbiorcom najbardziej wartościowym z punktu widzenia reklamodawcy i celów kampanii.

Real-time bidding i programmatic buying to stosunkowo nowe metody sprzedawania i kupowania reklamy odsłonowej w czasie rzeczywistym. W tym modelu podstawową jednostką jest pojedyncza odsłona, a decyzje zakupowe podejmowane są przy każdym wyświetleniu komunikatu reklamowego (w przeciwieństwie do tradycyjnej sprzedaży, gdzie podstawą planowania kampanii jest jeden dzień). Reklamodawca ustala, ile gotowy jest zapłacić za jedną odsłonę kreacji wyświetloną w wybranym segmencie użytkowników. Informacje te wprowadzane są do systemu DSP (Depmand Site Platform) połączonego z systemami wydawców. Gdy na którejś ze stron internetowych, wchodzących w skład sieci reklamy, pojawi się użytkownik pasujący do profilu reklamodawcy, automatycznie, w ułamkach sekund dokonywana jest licytacja stawek oferowanych przez różnych reklamodawców. Najważniejszą zaletą modelu RTB ma być większa efektywność w docieraniu z przekazem reklamowym do grup docelowych – budżety reklamowe nie są wydawane na odsłony skierowane do konsumentów spoza grupy docelowej reklamodawcy.

Dawid ZarazińskiAMNET oferuje reklamę wideo na YouTube w modelu RTB

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.