Porozumienie producentów oprogramowania zabezpieczającego ma na celu zagwarantowanie obiektywizmu, wysokiej jakości oraz przydatności aktualnych metodologii testowania oprogramowania chroniącego przed złośliwymi kodami.
Ponad 40 specjalistów ds. oprogramowania zabezpieczającego oraz testerów rozwiązań antymalware z całego świata spotkało się w Bilbao w celu sformalizowania statutu organizacji Anti-Malware Testing Standards Organization (AMTSO). Utworzenie AMTSO jest odpowiedzią na rosnącą rozbieżność między tym, co rzeczywiście potrafią technologie zabezpieczające przed złośliwym oprogramowaniem, a metodologiami testowania, które są stosowane przy ocenie dostępnych rozwiązań. W związku z tym, że wzrasta stopień skomplikowania rozwiązań antymalware, wiele używanych obecnie testów nie jest w stanie właściwie oszacować skuteczności produktów. W wyniku tego ich recenzje bywają niekompletne i niedokładne i mogą wprowadzać użytkowników w błąd.
Głównym celem Anti-Malware Testing Standards Organization jest poprawa stopnia obiektywizmu, jakości i przydatności metodologii testowania. Organizacja ma także za zadanie propagować powszechnie przyjęte standardy oraz wytyczne dotyczące testowania systemów zabezpieczających przed złośliwym oprogramowaniem. Wizja działania AMTSO została nakreślona już w maju 2007 r. w Rejkiawiku podczas międzynarodowych warsztatów poświęconych zagadnieniom testowania systemów antywirusowych, a dopracowana została w trakcie grudniowej konferencji azjatyckich badaczy rozwiązań antywirusowych w Seulu.
Zgodnie ze wstępnym statutem, zadaniem AMTSO jest:
• udostępnienie forum dyskusji na tematy związane z testowaniem oprogramowania antimalware oraz powiązanych produktów
• opracowywanie i publikowanie obiektywnych standardów oraz pożądanych praktyk testowania oprogramowania antimalware oraz powiązanych produktów
• promowanie edukacji i powszechnej świadomości w kwestiach związanych z testowaniem oprogramowania antimalware oraz powiązanych produktów
• udostępnianie narzędzi i zasobów wspomagających metodologie testowania działające w oparciu o obowiązujące standardy
• udostępnianie analiz i recenzji aktualnego i przyszłego oprogramowania antimalware oraz powiązanych produktów.
Na zorganizowanym przez Panda Security spotkaniu w Bilbao zebrali się przedstawiciele czołowych producentów rozwiązań antimalware, a także organizacji testujących: ALWIL Software, AV-Comparatives, AV-Test.org, AVG Technologies, Avira GmbH, Bit9, BitDefender, Dr. Web, Ltd., ESET, F-Secure Corporation, G DATA Software, Hispasec Sistemas, International Business Machines Corporation, Kaspersky Lab, McAfee, Inc., Microsoft Corp., Norman ASA, Panda Security, PC Tools, Sana Security, Secure Computing, Sophos Plc, Symantec Corporation, Trend Micro Incorporated, Virusbuster Ltd.
Wpisy promowane
- Fotowoltaika co to jest? Wszystko, co musisz wiedzieć o energii słonecznej!W dobie rosnącego zainteresowania odnawialnymi źródłami energii, fotowoltaika staje się jednym z najczęściej wybieranych sposobów na generowanie energii elektrycznej. Zastanawiając ...
- Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie przy okazji tworzenia kampanii ADS?W dzisiejszych czasach obecność w internecie jest kluczowa dla każdej firmy, która chce rozwijać swoją działalność i zwiększać liczbę klientów. ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- Nowe przepisy w zakresie komunikacji elektronicznej: Co zmieni się od listopada 2024 roku?Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące ...
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
- Shoper prezentuje wyniki finansowe: wartość transakcji przekroczyła 10 mld zł w tym rokuShoper, dostawca rozwiązań e-commerce w modelu SaaS w Polsce, opublikował wyniki finansowe za trzeci kwartał oraz pierwsze dziewięć miesięcy 2024 ...
- Zalando: wzrosty w trzecim kwartale w B2C i B2BFirma Zalando w trzecim kwartale odnotowała silny wzrost w obu wektorach wzrostu: B2C i B2B, napędzany rosnącym popytem konsumentów przy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.