Analogowa konferencja w digitalnym świecie

Opublikowano: 23 września 2008. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , ,

O znaczeniu zjawiska digitalizacji dyskutowano dziś w warszawskiej restauracji „Biblioteka”. Podczas konferencji „Digital Day” przedstawiono także wyniki badań poświęconych najsilniejszym markom internetowym w Polsce. Duże zainteresowanie spotkaniem potwierdza tylko ważkość procesów zachodzących w życiu współczesnych ludzi i potrzebę o nich dyskutowania.
Konferencję odbywającą się w pięknym otoczeniu Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego zorganizowała agencja Young&Rubicam.

Jako pierwszy z prelegentów wystąpił Simon Silvester, specjalista od marketingu internetowego oraz jeden z dyrektorów agencji Y&R. Próbował odpowiadać na pytania o to, jak rewolucja cyfrowa wpłynęła na świat konsumenta oraz jak wykorzystać przełom technologiczny w biznesie. Przekonywał, że świat mediów analogowych odchodzi do lamusa, a przyszłość ma jedynie marketing internetowy. – W ostatnich latach XX wieku wycięto miliard drzew, aby wyprodukować papier i wydrukować na nim reklamy. Przerażający jest fakt, że większość tych drzew zwyczajnie zmarnowano, gdyż większość tych reklam nigdy nie trafiła do właściwego odbiorcy – mówił Silvester.

Marek Staniszewski z BAV Consulting w swoim wystąpieniu zaprezentował natomiast wyniki diagnostycznego badania Brand Asset Valuator. Badanie miało wyróżnić najsilniejsze marki internetowe w Polsce. Najmocniejszymi markami są, co nie jest zaskoczeniem, Google, Skype, Gadu-Gadu, Allegro i Wikipedia. Warto zaznaczyć, że badanie przeprowadzone pod koniec 2007 roku nie uwzględniało jeszcze serwisu Nasza-Klasa. Co ciekawe, wśród 1300 globalnych marek (uszeregowanych w 95 kategorii) uwzględnionych w rankingu BAV wysoką, ósmą pozycję zajmuje Google, co według autorów opracowania badań świadczy o sile Internetu. Po przerwie na kawę głos zabrali przedstawiciele firmy Google. Przedstawiali on rolę wyszukiwarki w zmianach zachodzących we współczesnym świecie. Przekonywali również, że jest ona skutecznym narzędziem komunikacji z konsumentem.

Jako ostatni pojawili się pracownicy Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego. Dr Włodzimierz Daszewski, adiunkt w Instytucie Informacji Naukowej i Studiów Bibliologicznych UW oraz kierownik Oddziału Ochrony i Konserwacji Zbiorów BUW opowiadał o zmianach zachodzących w świecie drukowanych książek. Przedstawiali jednocześnie zalety digitalizacji literatury. Zainteresowanie konferencją potwierdziło jak ważnym, wielowątkowym i wciąż zagadkowym zagadnieniem jest digitalizacja. Uczestnicy spotkania mieli okazję przekonać się, że jest to zjawisko, które wciąż nas zadziwia, którego pełnych społecznych konotacji nadal nie rozumiemy. Pozostaje więc żywic nadzieję, że tego typu wydarzenia będą odbywały się częściej.

Dawid ZarazińskiAnalogowa konferencja w digitalnym świecie

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.