AOL przejmuje Huffington Post

Opublikowano: 7 lutego 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

Firma AOL przejęła jeden z najbardziej wpływowych serwisów internetowych Huffington Post za 315 mln dolarów. To największa transakcja spółki od 2009 roku.

Przejęcie Huffington Post ma stanowić fundament medialnego konglomeratu AOL. Przypomnijmy, że we wrześniu ubiegłego roku AOL kupiła popularny blog technologiczny TechCrunch za ok. 25-40 mln dolarów.

Założycielka Huffington Post, Arianna Huffington, będzie odpowiedzialna za treści dostępne we wszystkich serwisach AOL. Odpowiadać będzie nie tylko za dział polityczny, ale również, kobiecy, rozrywkowy czy biznesowy. Powstanie także nowa spółka – Huffington Post Media Group – w skład której wejdą m.in. Engadget, AOL Music czy wspomniany wyżej TechCrunch.

AOL przejmuje Huffington Post 1

Łącząc Huffington Post z siecią stron AOL, ich inicjatywami wideo, skupieniem się na społecznościach lokalnych i zasięgu międzynarodowym, jesteśmy przekonani, że tworzymy firmę o niezwykłym wpływie, która dociera do globalnych odbiorców na wszystkich możliwych platformach – przekonuje Arianna Huffington.

Dzięki przejęciu Huffington Post docierać ma obecnie do 117 mln unikalnych użytkowników miesięcznie w USA i 270 mln na całym świecie.

Huffington Post to jedno z najbardziej znanych i wpływowych miejsc w amerykańskim internecie. Powstał w maju 2005 r. jako blog zawierający komentarze do aktualnych wydarzeń politycznych. Obecnie jest serwisem z artykułami newsowymi i blogami o różnej tematyce.

Dawid ZarazińskiAOL przejmuje Huffington Post

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.