12 grudnia 2007 roku AOL Europe uruchomił serwis internetowy AOL.pl. Oferuje on Polskim użytkownikom bezpłatne konta poczty elektronicznej, komunikator internetowy (AIM), usługę AOL Video, AOL Foto oraz odtwarzacz multimedialny Winamp Media Player. Na AOL.pl dostępny będzie również serwis wiadomości zawierający m.in. bieżące informacje sportowe czy informacje z życia gwiazd.
AOL Europe to filia należącej do firmy Time Warner spółki AOL LLC. AOL jest dostawcą globalnych usług sieciowych i właścicielem kilku najbardziej popularnych serwisów internetowych, oferuje cały szereg bezpłatnych aplikacji i usług, jest jednym z największych dostawców Internetu w Stanach Zjednoczonych i świadczy całą gamę rozwiązań reklamowych.
AOL rozpoczyna swoją działalność w Polsce w ramach przyjętej wcześniej strategii rozwoju obejmującej teren całej Europy. Do 2009 roku AOL planuje obsługiwać łącznie 17 różnych europejskich rynków. Rozwój firmy na nowych rynkach rozpoczął się w styczniu b.r. wraz
z uruchomieniem lokalnego serwisu w Austrii. Od tego czasu spółka uruchomiła podobne serwisy w Holandii, Włoszech, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii, a dziś również w Polsce. Polska jest pierwszym krajem Europy Centralnej, do której wchodzi AOL. Wybór padł na nasz kraj ze względu na ogromny potencjał wzrostu polskiego rynku reklamy internetowej.
"Jako spółka internetowa, której głównym źródłem dochodu są reklamy, uważamy, że Polska oferuje ogromne możliwości rozwoju. Rynek rośnie tu szybciej niż w Stanach Zjednoczonych. Według wszelkich prognoz wydatki na reklamę w Internecie będą co roku rosnąć w tempie 23 procent aż do roku 2011, kiedy to osiągną poziom 160 milionów euro. Oznacza to, że rynek w Polsce stanie się drugim pod względem tempa wzrostu oraz dziesiątym pod względem wielkości w Europie.” – powiedział Dana Dunne, CEO AOL Europe.
AOL.pl oferuje polskim klientom platformę, w ramach której w jednym miejscu będą mieli oni dostęp do różnych treści i usług. Oprócz AOL Foto czy AOL Video serwis udostępnia konta poczty elektronicznej z opcją nieograniczonej pojemności dysku oraz najwyższym poziomem zabezpieczeń i ochrony przed spamem, komunikator internetowy, a także aplikacje społecznościowe. Ponadto na swojej stronie firma udostępnia program Winamp (odtwarzacz plików multimedialnych, który użytkownicy mogą swobodnie dopasowywać do indywidualnych potrzeb). Aplikacja ta umożliwia dostęp do transmisji strumieniowych, a także zapewnia funkcję zdalnego odtwarzania osobistych plików multimedialnych na różnorodnych platformach z dostępem do Internetu. W Polsce z usługi Winamp korzysta już ponad 3,4 miliona użytkowników miesięcznie (dane własne Winamp, grudzień 2007).
“Jako firma globalna opracowujemy produkty, które można dostosowywać do potrzeb danego kraju, ale tak by można było je dystrybuować na całym świecie. Doskonała integracja naszych produktów, w ramach których oferujemy unikalne możliwości, takie jak: nieograniczona pojemność dysku dla zdjęć i poczty elektronicznej, czy możliwość pobierania plików video, to nowa propozycja AOL na polskim rynku. W przyszłości zamierzamy dalej rozwijać nasze produkty oraz wprowadzać nowe usługi, w zależności od potrzeb polskiego rynku i przyszłych tendencji w Internecie” – dodaje Dana Dunne.
Serwis aol.pl oferuje serwis wiadomości tworzony we współpracy z polskimi partnerami. Wiadomości dostarcza PAP, za informacje z życia gwiazd odpowiada Agora, Filmweb dostarcza materiałów w ramach kanału filmowego, a Albireo opracowuje codzienny serwis horoskopowy.
“AOL to rozpoznawalna marka, która przyciągnie uwagę zarówno klientów, jak i reklamodawców. Intensywny rozwój platform społecznościowych w Polsce stwarza doskonałą okazję dla produktów i usług oferowanych przez AOL.pl dając nadzieję na wielki sukces na polskim rynku. Ostatnio jesteśmy także świadkami rozwoju w serwisach i na portalach reklamy kontekstowej” – powiedział Marcin Rupiński, Dyrektor ds. zakupów ARBOmedia Polska.
W ciągu ostatniego roku firma AOL przekształciła się w globalną spółkę, której dochody pochodzą z reklamy w sieci, koncentrując się na rozwijaniu sieciowych produktów, wiodącej pozycji w zakresie oprogramowania, szybkim rozwoju na międzynarodowych rynkach oraz budowie największej na świecie sieci reklamowej. We wrześniu firma AOL LLC ogłosiła powstanie nowego podmiotu – Platform-A. Platform-A bazuje na sukcesie serwisu Advertising.com, który integruje największą sieć reklam na wyświetlaczach stron trzecich, takich jak lider targetowania behawioralnego TACODA, operator największej sieci mediów mobilnych Third Screen Media, wiodąca na rynku platforma reklam wyświetlanych w materiałach video Lightningcast oraz globalna platforma reklamowa ADTECH.
Jak możemy przeczytać w komunikacie: najważniejsze cechy charakterystyczne AOL.pl to:
– Łatwa w obsłudze usługa pocztowa, czyli Poczta AOL z opcją nieograniczonej pojemności dysku oraz wiodącymi w branży internetowej rozwiązaniami w zakresie ochrony przed spamem i wirusami. Pierwsi użytkownicy usług AOL w Polsce będą mieli możliwość swobodnego wyboru swoich adresów e-mail, ponieważ uruchomienie nowej krajowej domeny oznacza, że dostępnych będzie wiele kombinacji imienia
i nazwiska.
– AIM, wiodący komunikator internetowy firmy AOL, umożliwia między innymi czytanie wiadomości offline, przesyłanie zdjęć, personalizację, wiadomości grupowe oraz równoczesną obsługę wielu kont.
– W ramach usługi AOL Foto oferowana jest nieograniczona przestrzeń dyskowa na zdjęcia w oryginalnej rozdzielczości, które łatwo można przesyłać za pośrednictwem komunikatorów internetowych, poczty elektronicznej oraz udostępniać na blogach.
– Usługa AOL Video umożliwiająca dokładne wyszukiwanie klipów filmowych oraz przesyłanie ich na serwer, a także narzędzia edycyjne ułatwiające ich udostępnianie.
– Potężna wyszukiwarka sieciowa oparta na rozwiązaniach firmy Google, umożliwiająca użytkownikom szybkie i dokładne wyszukiwanie lokalnych i międzynarodowych informacji.
– Kanały informacyjne, takie jak wiadomości, sport, życie gwiazd, kino, czy też gry.
– Odtwarzacz Winamp umożliwiający dostęp do unikalnych mediów strumieniowych, jak również funkcję zdalnego odtwarzania plików na różnych platformach.
– Pasek narzędzi AOL oferujący łatwy dostęp z dowolnego miejsca w sieci do usług AOL takich jak podgląd skrzynki z pocztą przychodzącą oraz dzielenie się ulubionymi linkami i stronami z przyjaciółmi.
Hanna Laskowska, e-biznes.pl
Wpisy promowane
- Integracja danych z różnych źródeł jako klucz do sukcesu e-commerceW dzisiejszym świecie e-commerce dane stanowią jedno z najważniejszych aktywów biznesowych. Firmy zbierają informacje z różnych źródeł – od systemów ...
- Kiedy warto zacząć inwestować – najlepszy moment na wejście na giełdęInwestowanie to jeden z najskuteczniejszych sposobów na budowanie długoterminowego majątku. W dobie rosnącej świadomości finansowej coraz więcej osób zastanawia się, ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- Black Week 2024: wzrost sprzedaży o ponad 20% na platformie IdoSellW 2024 roku Black Week okazał się niezwykle udanym okresem dla e-commerce, szczególnie dla sklepów korzystających z platformy IdoSell. W ...
- Notino odnotowuje wzrost zamówień o 29% podczas Black FridayNotino, największy europejski sklep internetowy z produktami w kategorii uroda i zdrowie, osiągnął historyczny sukces podczas tegorocznego Black Friday. W ...
- Nowe przepisy w zakresie komunikacji elektronicznej: Co zmieni się od listopada 2024 roku?Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące ...
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.