Serwis Skąpiec.pl zbadał wakacyjne preferencje internautów w zakresie aparatów fotograficznych. Z analiz porównywarki cen wynika, że najbardziej pożądaną marką jest aktualnie Canon, a internauci zdecydowanie chętniej sięgają po lustrzankę, niż po prosty kompakt.
Producenci aparatów cyfrowych prześcigają się w ulepszaniu swoich konstrukcji. Kuszą klientów zgodnie z zasadą: im więcej, tym lepiej. Mamy więc większe wyświetlacze, większe zoomy, większą ilość pamięci wewnętrznej. Parametry aparatów są na tyle wyśrubowane, że większość posiadaczy tego sprzętu nie wykorzystuje nawet połowy możliwości swoich nabytków.
Na wszelki wypadek wybierają jednak rozwinięte opcje. Nieprzypadkowo wśród użytkowników Skąpiec.pl największą popularnością cieszy się zoom optyczny o wartości „od 10x do 19,9x”. W czerwcu 2010 uzyskał on 41,12 proc. wskazań. Z każdym rokiem zwiększa się też dostępna rozdzielczość matryc. Według danych Skąpiec.pl na chwilę obecną internauci najczęściej szukają aparatów pełnoklatkowych (35,61 wskazań).
Z analiz Skąpiec.pl wynika, że największą popularnością cieszą się lustrzanki. W czerwcu br. odnotowały one nieco ponad 50 proc. wskazań. Aparaty kompaktowe uplasowały się na drugiej pozycji (z ok. 19- procentową stratą).
Dlaczego tak chętnie sięgamy po lustrzanki? Przede wszystkim wynika to ze spadku cen tego typu aparatów. Lustrzankę z tańszej półki można dziś kupić za podobną cenę, jak dobrej jakości kompakt. Nie bez znaczenia pozostaje także nasycenie rynku aparatami kompaktowymi. To powoduje, że preferencje konsumentów podążają w kierunku bardziej zaawansowanych technologicznie urządzeń.
Istotną rolę odgrywa także „upraszczanie” lustrzanek. Producenci starają się, by były one jak najbardziej przyjazne amatorom i łatwe w obsłudze.
Najbardziej pożądaną marką okazuje się niezmiennie Canon. Produkty z logo tego producenta zanotowały 23,93 proc. wyborów spośród 26 prezentowanych na Skąpiec.pl marek. Canon wciąż wyprzedza produkty marki Nikon, które uzyskały 19,32 pp. Na trzeciej i czwartej pozycji uplasowały się odpowiednio Sony (16,42 proc. wyborów) oraz Panasonic (10,40 proc.).
Bliski dogonienia Panasonica jest Olympus, który odnotował 9,43 proc. wskazań. Wspomniane marki zdystansowały wyraźnie produkty z logo Fuji (6,48 proc.), Samsunga (4,43 proc.), Pentaxa (3,60 proc.) oraz Kodaka (2,05 proc.).
Aparaty cyfrowe systematycznie tanieją i to w dość szybkim tempie. Wraz ze spadkiem cen rośnie wydajność poszczególnych modeli. To wszystko powoduje, że internauci chętnie sięgają po aparaty z dolnej półki cenowej. Przedział „do 400 zł” wybrało 22,08 proc. spośród tych, którzy zaznaczali wartości parametru Cena. Duża część internautów wybiera jednak kilkukrotnie droższy sprzęt. Przedziały cenowe przekraczające 2000 zł uzyskały łącznie 23,24 pp.
Zdjęcia aparatów, o których marzą internauci na Techcity.pl – Zapraszamy!
Wpisy promowane
- Lojalny Klient korzyścią dla Twojej firmyW dzisiejszym świecie biznesu, w którym rywalizacja jest coraz bardziej zacięta, kluczem do sukcesu jest nie tylko pozyskanie nowych klientów, ...
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.