Firma Apple podjęła decyzję o wstrzymaniu sprzedaży swojego telefonu iPhone 4S w niektórych sklepach w Chinach, po chuligańskich wybrykach tłumu, który zakłócił debiut urządzenia w Pekinie.

Telefon iPhone 4S miał być dostępny w sklepie Sanlitun w Pekinie od 7 rano 12 stycznia 2012 roku. Na premierę telefonu przed sklepem oczekiwał wielki tłum potencjalnych klientów. Część z nich spędziło na mrozie całą noc, aby tylko być pewnym, że uda im się nabyć iPhone 4S. Warunki oczekiwania były uciążliwe dla Pekińczyków, zwłaszcza, że temperatura spadła poniżej minus 9 stopni Celsjusza.
Pracownicy sklepu widząc, jak wiele osób oczekuje na otwarcie drzwi, bali się o swoje bezpieczeństwo. Producent telefonu zapewniał, że sklep Santlin będzie otwarty od 7 rano, podczas gdy piętnaście minut później drzwi nadal pozostawały zamknięte. Tłum zaczął wykrzykiwać „Otwórzcie drzwi!”, ale pracownik sklepu powiedział przez megafon, że telefon iPhone 4S nie będzie dostępny dziś w sprzedaży. Nie udzielił przy tym żadnych dodatkowych wyjaśnień. Dodał tylko, że sklep Sanlitun pozostanie zamknięty ze względów bezpieczeństwa. To wywołało oburzenie i agresywną reakcję tłumu. Rozpoczęły się przepychanki, rozwścieczeni ludzie zaczęli wykrzykiwać przekleństwa w stronę sklepu oraz rzucać jajkami w jego fasadę.
Jeszcze większe zdenerwowanie wśród konsumentów wywołała informacja, że Apple sprzedał wszystkie dostępne w sklepach Sanlitun telefony iPhone 4S, jeszcze przed otwarciem.
W innych miejscach w Pekinie wprowadzenie telefonu iPhone 4S na rynek odbyło się bez zakłóceń. Rozdawano nawet bilety, umożliwiające klientom zakup maksymalnie dwóch telefonów na osobę. W Szanghaju, sklep w dzielnicy Pudong został otwarty o godzinę wcześniej, tylko po to, aby pomieścić tłumy oczekujące na zewnątrz na sprzedaż telefonów Apple.
W rezultacie zaistniałych wydarzeń, firma Apple postanowiła zawiesić sprzedaż telefonów iPhone 4S w sklepach w Pekinie i Szanghaju. Firma zadecydowała o sprzedaży telefonów wyłącznie za pośrednictwem witryny internetowej. Popyt na iPhone`a 4S był tak duży, że w Chinach sklepy bardzo szybko wyprzedały urządzenie.
Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.
Wpisy promowane
- Instrukcja technologiczna spawania (WPS). Co powinna zawierać?Instrukcja technologiczna spawania WPS (z ang. Welding Procedure Specification) to dokument, który zawiera informacje niezbędne do prawidłowego wykonania prac spawalniczych. ...
- TOP 10 produktów do czyszczenia samochoduNiektórzy kierowcy sprzątają samochód w każdej wolnej chwili, inni wolą z tym zaczekać na specjalną okazję. Warto jednak mieć na ...
Wydarzenia
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
Dlaczego Twój e-commerce nie radzi sobie w SEO? (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
PM Showcase Day
09.05.2025
E-Commerce Connect
20.05.2025 - 21.05.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025
Najnowsze wpisy
- Panasonic Connect Europe: 91% specjalistów ds. sprzedaży korzysta z GenAIW ostatnim raporcie opublikowanym przez Panasonic Connect Europe, ujawniono, że 91% specjalistów ds. sprzedaży korzysta z generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI) ...
- Brandly360 prezentuje e-book o dynamic pricing w e-commerceBrandly360, firma zajmująca się analizą rynku e-commerce, wprowadza na rynek e-book „Dynamic Pricing w e-commerce. Kompleksowy przewodnik”. Publikacja ta stanowi ...
- Comperia: Przychody 49,6 mln zł i rozwój e-commerce w 2024 rokuGrupa Comperia.pl SA opublikowała sprawozdanie finansowe za 2024 rok, które pokazuje znaczący wzrost przychodów oraz pozytywne wyniki w różnych segmentach ...
- Emil Walczak nowym dyrektorem BaseLinker w PolsceBaseLinker, dostawca systemu operacyjnego dla branży e-commerce, poinformował, że Emil Walczak objął stanowisko dyrektora generalnego na Polskę. Jako manager z ...