Artegence nagrodzona FWA za LECHA w 3D

Opublikowano: 19 października 2009. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , , ,

Projekt przygotowany przez Artegence dla marki Lech, dostępny pod adresem http://www.lech.pl/, został nagrodzony prestiżową nagrodą FWA – The Favourite Website Award, zostając serwisem dnia 19 października 2009.

The Favourite Website Awards to nagrody branżowe, określane mianem „internetowych Oscarów”, przyznawane od 9 lat w Wielkiej Brytanii. Celem konkursu jest promocja najnowszych trendów i innowacji w obrębie światowego web designu.

Strategia wykorzystania technologii 3D w działaniach promocyjnych dla marki Lech została opracowana przez Artegence jako świetnie pasująca do pozycjonowania się Lecha jako nowoczesnej marki piwa premium na polskim rynku – zaskakującej, angażującej, zachęcającej do zabawy.

Tworząc strategię komunikacji obecnej promocji Lech postawił przed Artegence trzy wyzwania. Pierwszym było pozycjonowanie w długim okresie marki Lech jako premium. Drugim znalezienie właściwego przeniesienia idei zawartej w haśle „Więcej z życia“. Trzecim, najważniejszym, podniesienie sprzedaży.

Punktem wyjścia przy tworzeniu strategii komunikacji obecnej promocji było przeniesienie działań ATL prowadzonych pod hasłem „Więcej z życia“ na grunt mediów interaktywnych. W przypadku Lecha oczywiste było dla mnie, że w warstwie przekazu wizualnego idea udostępnienia użytkownikom trzeciego wymiaru jest niczym innym jak idealną egzemplifikacji tego hasła.  W normalnym życiu wszystkie filmy, gry, widzimy w 2D. A świat Lecha oferuje… więcej z życia. Czyli właśnie 3D. Stąd wziął się pomysł stworzenia serii eventów 3D oraz stworzenie serwisu WWW 3D, który do nich nawiązuje. – wyjaśnia Bartłomiej Wyszyński, dyrektor ds. strategii Artegence.

W Internecie technologia 3D pozwala oddać kształty i barwy, a także wzajemne rozmieszczenie elementów w przestrzeni i głębię obrazu. Prezentowane sceny stanowią złożenie dwóch obrazów przygotowanych z różnych perspektyw, odpowiadającym odległości pomiędzy oczami.

W Polsce na taką skalę 3D nie wykorzystał nikt. Zdarzały się drobne eksperymenty. Głównym problemem jest dystrybucja okularów oraz ich koszt. W przypadku kampanii dla Lecha problem rozwiązaliśmy koncentrując się nie na marce, ale na nowym filmie 3D, stworzonym przez znanego artystę. Otóż nie można go obejrzeć bez oryginalnych okularów, a te są dostępne tylko w opakowaniu napoju. Stworzony przez Artegence schemat działania promocji z założenia powinien mieć mocne przełożenie na sprzedaż, ale też na długość kontaktu z marką i pozycjonowanie premium. – komentuje Andrzej Szewczyk, dyrektor zarządzający Artegence.

Nagrodzony właśnie serwis jest kolejnym projektem przygotowanym przez Artegence dla marki Lech, który otrzymał FWA. Poprzednio, w dniu 25 lipca br, tę samą nagrodę otrzymał serwis nowakaledonia.pl.

Technologię 3D dział produkcji wideo Artegence wykorzystał kilkukrotnie przygotowując filmy prezentujące letnie imprezy Lecha: Projekt Plaża, zrealizowany wspólnie z telewizją TVN, Audioriver,  Przystanek Woodstock i Lech Bike Festiwal.

Tomasz UchańskiArtegence nagrodzona FWA za LECHA w 3D

Podziel się!

O autorze

tomasz.uchanski