Na zlecenie Telewizji Polskiej, agencja e-biznes
Symetria.pl wykonała kompleksową analizę funkcjonalności serwisu internetowego z udziałem użytkowników.
Na przełomie stycznia i lutego 2006 agencja Symetria.pl przeprowadziła audyt funkcjonalności serwisu internetowego Telewizji Polskiej – www.tvp.pl. Cała procedura składała się z dwóch zasadniczych części.
Pierwszą z nich była tzw. analiza heurystyczna. Na tym etapie serwis został poddany ocenie przez ekspertów. Każdy z nich niezależnie badał i opiniował stronę w kontekście tego, w jakim stopniu spełnia ona zasady funkcjonalności. Metodologia badania, jak i jego podstawy merytoryczne zostały sformułowane przez Nielsen Norman Group – pierwszą na świecie grupę badawczą skupiająca się na użyteczności i funkcjonalności stron internetowych.
Na podstawie wyników analizy heurystycznej sformułowano problemy badawcze do drugiej części audytu – tzw. klasycznego testowania (badania) funkcjonalności.
Ta część audytu to w istocie badanie przy udziale Użytkowników Internetu. W zasadniczej części pojedynczego testu Użytkownik wykonywał zestaw zadań w obrębie strony www.tvp.pl. Czas, sposób i rezultaty ich wykonywania były dokładnie obserwowane i rejestrowane
audiowizualnie. Po wykonaniu wszystkich zadań każdy Użytkownik miał możliwość podzielenia się także własnymi odczuciami dotyczącymi tak zadań, jak i badanej strony.
Na podstawie wyników obu części audytu sformułowano wnioski końcowe, które będą stanowić podstawę do budowania strategii rozwoju serwisu w najbliższym czasie.
Zarówno agencja Symetria, jak i Telewizja Polska są zadowolone tak z dotychczasowej współpracy, jak i efektów audytu.
'W Telewizji Polskiej zagadnienie przyjazności stron dla internautów traktujemy jako priorytet. Regularny audyt funkcjonalności przygotowany przez zewnętrznych ekspertów pozwala szybko i efektywnie optymalizować tak rozbudowane serwisy jak portal TVP’ – mówi Michał Przymusiński, dyrektor Ośrodka Nowe Media TVP. Badanie Symetria.pl było starannie przygotowane i kompleksowe na tle innych oferowanych przez rynek.
'Najwyższa funkcjonalność oraz atrakcyjne treści to dwa najważniejsze warunki konieczne do osiągnięcia sukcesu w Internecie. Regularnie badanie i poprawianie funkcjonalności jest obowiązkiem każdej profesjonalnej strony.’ mówi Dominik Golenia Dyrektor Operacyjny Symetria.
Audyt funkcjonalności to narzędzie, którego celem jest zwiększenie łatwości użytkowania serwisu, podwyższenie jego walorów poznawczych, zwiększenie użyteczności oraz zmniejszenie dyskomfortu Użytkownika związanego z obsługą stron serwisu.
http://www.tvp.pl
http://www.symetria.pl
Wpisy promowane
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
- Mierzenie czasu pracy w dynamicznym świecie: odkryj skuteczne sposoby z TimeCamp!Zastanawiasz się, jak usprawnić zarządzanie czasem pracy w rozproszonym zespole i nie stracić przy tym motywacji? Sprawdź, jak TimeCamp może ...
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.