Firma Perfect One, specjalizująca się w badaniu użyteczności i funkcjonalności stron internetowych, rozpoczęła współpracę z firmą Eyetracking oraz z Laboratorium Ergonomii Politechniki Wrocławskiej. Nowi partnerzy specjalizują się w prowadzeniu badań eye trackingowych.
Eye tracking to metoda polegająca na śledzeniu ruchu gałek ocznych osoby biorącej udział w badaniu. Za pomocą specjalnych urządzeń, tzw. eye trackerów, mierzy się różne czynniki, takie jak czas koncentracji wzroku na danym elemencie lub zbiorze elementów, kolejność oglądania strony, aktywność i szereg innych. Dane te są przetwarzane i analizowane przez specjalistyczne oprogramowanie.
Rozwój technologii i duża ilość dostarczanych przez to badanie danych sprawiają, że analizy tego typu są coraz chętniej wykorzystywane przy badaniu użyteczności stron internetowych. Eye tracking jest dobrą metodą wspomagającą przy projektach usability, a dane jakich dostarcza stanowią wydatną pomoc w procesie projektowania i wykonania funkcjonalnych stron internetowych.
„Badania eye trackingowe są elementem wspomagającym ocenę użyteczności i funkcjonalności stron internetowych. Firma przystępująca do analizy swojej strony WWW lub zlecająca ocenę usability dopiero tworzonego serwisu nie zawsze potrafi ocenić, czy badania eye tracking są jej potrzebne. Jeżeli wspólnie z klientem uznamy, że takie badania są celowe, wykonamy je razem z naszymi partnerami. Oznacza to dla klienta duży komfort i znaczną redukcję kosztów.” – mówi Paweł Śledziński, właściciel firmy Perfect One.
Eyetracking koncentruje się na prowadzeniu analiz eye trackingowych w badaniach konsumenckich oraz badaniach użyteczności i ergonomii. Firma współpracuje z ośrodkami badawczymi i placówkami naukowymi, a także rozwija programy badawcze związane z metodami eye trackingowymi.
Laboratorium Ergonomii Politechniki Wrocławskiej jest jednym z wiodących w Polsce ośrodków naukowych zajmujących się ergonomią pracy oraz interakcji człowieka z komputerem. Jednostka prowadzi działalność dydaktyczną, badawczą oraz komercyjną między innymi w zakresie analizy jakości i skuteczności przekazu informacyjnego.
Wpisy promowane
- Co robić, aby się nie wypalić, pracując wiele lat w jednej firmie?Wieloletnia praca w jednej firmie najczęściej na tym samym stanowisku może prowadzić do wypalenia, wskutek czego stracisz cały zapał do ...
- Wycena jednoosobowej działalności gospodarczej. Metody.Wycena jednoosobowej działalności gospodarczej (firmy jednoosobowej) bazuje na tych samych metodach, które stosuje się w wycenie innych podmiotów biznesowych. Wycena ...
Wydarzenia
AI Biznes Forum
29.10.2024 - 30.10.2024
Najnowsze wpisy
- Duński sklep Coolshop wchodzi na polski rynekDuński sklep internetowy Coolshop oficjalnie rozpoczął działalność w Polsce, oferując szeroki asortyment produktów. W ofercie znajduje się ponad 45 tysięcy ...
- BaseLinker Index: Wzrost kondycji polskiego e-commerce we wrześniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, która jest jednym z kluczowych systemów do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online w regionie CEE, opublikowali najnowszy ...
- Shoper wzmacnia współpracę z AlsendoShoper, znany dostawca rozwiązań e-commerce na abonament w Polsce, zacieśnia współpracę z firmą Alsendo, specjalizującą się w logistyce dla sklepów ...
- Webinary jako Nowa Forma Dochodu: Analiza Polskiego RynkuW tym roku najbardziej dochodowy polski webinar dotyczył ratownictwa medycznego i zarobił ponad 83 tys. zł. Wydarzenia online z branży ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.