ContactPoint – firma świadcząca usługi call center na zlecenie, w tym badania typu CATI, przeprowadziła cykl badań dotyczących nastawienia konsumentów do komunikacji telefonicznej firm z rynkiem. Pierwsze badanie dotyczyło infolinii.
Przebadano 650 losowo wybranych osób z obszaru całej Polski. 514 z nich, czyli 79% respondentów miało już doświadczenia związane z infoliniami, czyli dzwoniło kiedykolwiek pod płatne lub bezpłatne numery zaoferowane przez firmy. Wydaje się to sugerować wysoki stopień świadomości polskich konsumentów dotyczącej możliwości korzystania z tej usługi.
48% infolinii, z których skorzystali badani to linie udostępnione przez podmioty z branży telekomunikacyjnej, a 28% – z finansowej. Pozostałe to m.in. infolinie branży spożywczej, kosmetycznej, motoryzacyjnej, farmaceutycznej, medialnej i innych. Podział ten jest zbieżny z tym, co oferują poszczególne segmenty rynku, czyli prawdopodobnie im bardziej jest ta forma komunikacji rozwinięta i promowana przez firmy z danej branży, tym częściej jest wykorzystywana przez konsumentów.
Źródłem informacji o numerze infolinii w 29% przypadków była reklama prasowa, w 16% – dokumenty otrzymane od firmy przy zakupie produktu lub usługi, w 14% – ulotki i broszury informacyjne, w 13% – reklama telewizyjna, w 7% – Internet, a jedynie w 4% przypadków numer był podany na opakowaniu.
W 67% przypadków powodem skorzystania przez konsumentów z infolinii była potrzeba zasięgnięcia szczegółowej informacji o produkcie, usłudze lub adresie punktu sprzedaży. Ponadto nabywcy dzwonili w celu otrzymania instrukcji związanej z użytkowaniem zakupionego produktu – 8%, złożenia reklamacji – 7%, w związku z udziałem w akcjach promocyjnych, konkursach oraz programach lojalnościowych – 5%, a także by złożyć zamówienie – 4%.
Aż 90% użytkowników infolinii było zadowolonych i bardzo zadowolonych z obsługi oraz uzyskanego zakresu informacji oraz uważa, że infolinie są niezbędne w komunikacji firm
z konsumentami.
Powodem do niezadowolenia był dla nich zbyt długi czas oczekiwania na połączenie, domagali się również, by infolinie funkcjonowały przez całą dobę.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.