Zawirowania gospodarcze i uliczne protesty Greków nie będą miały wpływu jakość świadczonych w czasie lata usług turystycznych. Tak zapewnia w specjalnym komunikacie Gabriel Coptsidis, ambasador Grecji w Polsce. Podobnego zdania są przedstawiciele krajowych biur podróży. Wakacje.pl i EasyGo.pl postanowiły samodzielnie sprawdzić faktyczny stan sytuacji greckiej u progu sezonu.
Grecja jest topowym europejskim kierunkiem turystycznym w sezonie letnim. Szczyt wyjazdowy przypada na okres od początku czerwca do końca września. W portalach turystycznych Wakacje.pl i EasyGo.pl w tym przedziale czasowym co 5-ta rezerwacja dotyczy właśnie Grecji (rok 2008 – 22 proc.; rok 2009 – 23 proc.). To bardzo wysoki wynik. Identyczny osiąga tylko bezsprzeczny lider w wyborach naszych rodaków – Egipt.
Oferty wyjazdowe do Grecji przygotowało w tym roku 27 polskich touroperatorów. Na stronach obu portali jest w tej chwili ponad 148 tys. propozycji z wylotem z Polski. Aż 90 proc. całej oferty to wyjazdy na wyspy. Największa popularnością cieszą się Kreta, Rodos, Korfu, Kos i Zakynthos.
Mimo wiosennych kłopotów gospodarczych Greków, żaden z touroperatorów nie odwołał swoich imprez i nie zlikwidował swojej oferty. Przeciwnie. Wszystkie biura zapewniają o stabilności tego kierunku. – Codziennie monitorujemy wszystkie nasze kierunki, także Grecję. Jesteśmy w stałym kontakcie z kilkunastoma naszymi rezydentami i kontrahentami lokalnymi. Z informacji, które posiadamy wynika, że greckie destynacje turystyczne są bezpieczne i dobrze przygotowane do tegorocznego sezonu. Od kilku tygodni w hotelach są już pierwsi goście, także z Polski – zapewnia Piotr Szczygłowski, marketing manager w biurze podróży Ecco Holiday.
W ostatnich tygodniach media aktywnie komunikują o sytuacji w Grecji. Większość koncentruje swoją uwagę na trudnej sytuacji monetarnej, pokazując i opisując wyłącznie protesty i demonstracje w Atenach. Tak jakby stolica kraju miała oddać klimat i obraz całego państwa. Nikt niestety nie tłumaczy, że nie ma to wiele wspólnego z Grecją turystyczną. Nikt nie wyjaśnia, że do stolicy Hellady wyjeżdża się na wycieczki fakultatywne, a nie pobyt stały. Nikt nie mówi o tym, że najbliższe Atenom destynacje turystyczne to Chaklidiki (z własnym lotniskiem), Riwiera Olimpijska i Peloponez, na których wypoczywa zaledwie 10 proc. polskich turystów. Większość, wybiera gościnne, bezpieczne, żyjące swoim typowym rytmem wyspy. Co ważne, oddalone od stolicy i demonstracji o setki kilometrów.
Pracownicy portali turystycznych Wakacje.pl i EasyGo.pl, postanowili z bliska przyjrzeć się rzeczywistej sytuacji w Grecji. W ostatnich tygodniach firma wysłała swoich przedstawicieli na greckie wyspy, czyli tam gdzie masowo wypoczywają polscy turyści, aby sprawdzić obraz ulubionych kurortów tuż przed sezonem. – Wróciłam z Grecji niecały tydzień temu. Przez 7 dni obejrzałam kilkanaście miejscowości i kilkadziesiąt hoteli – zapewnia Magdalena Koszykowska, specjalista ds. promocji w Wakacje.pl i EasyGo.pl. – Nigdzie nie spotkałam się z najmniejszymi nawet symptomami kryzysu. Sklepy są pełne towaru, restauracje przygotowują się do sezonu, plaże są gotowe do przyjęcia spragnionych słońca. Ceny są podobne do tych w ubiegłym sezonie. Przedstawiciele hoteli, z którymi rozmawiałam prosili mnie niemal na każdym kroku, abym po powrocie powiedziała w Polsce jak sytuacja wygląda naprawdę – dodaje Koszykowska.
Okazuje się zatem, że turystyczna Grecja trzyma się dobrze i stabilnie, a nasi rodacy mogą skorzystać na całym zamieszaniu. Po rezygnacjach z wyjazdów, np. Niemców, w hotelach jest i będzie więcej miejsca, łatwiej więc będzie wynegocjować najlepsze pokoje przy kwaterowaniu. W restauracjach hotelowych będą mniejsze kolejki. Ceny w kawiarniach i PUB-ach są na zbliżonym do ubiegłego roku poziomie, a przelicznik Euro na Złotego jest w tym roku dużo bardziej korzystny.
Odpytywani przez wysłanników Wakacje.pl i EasyGo.pl pracownicy lokalnej gastronomii i szeroko rozumianego sektora turystycznego (sporty wodne, sklepy z pamiątkami, producenci lokalnych specjałów) zdradzają, że już teraz myślą jak zachęcić gości do wydatków. Można zatem liczyć na utrzymanie lub obniżki cen z ubiegłego roku i ciekawe promocje przyciągające turystów.
W tym sezonie do Grecji można się wybrać samolotem, autokarem, własnym środkiem transportu lub skorzystać z nowej formy wypoczynku FLY&DRIVE (połączenie, przelotu z indywidualnym podróżowaniem samochodem).
Wpisy promowane
- Nowoczesna strona internetowa – najważniejsze narzędzie rozwoju lokalnego biznesuW dzisiejszych czasach brak profesjonalnej strony internetowej jest jak nieistnienie w oczach współczesnych klientów. Dla lokalnych przedsiębiorców odpowiednio zaprojektowana witryna ...
- Długopisy plastikowe i metalowe z nadrukiem – czy warto wykorzystać je w kampanii promocyjnej firmy?Długopisy plastikowe i metalowe to jedne z popularniejszych gadżetów reklamowych – są niedrogie, praktyczne i mają ogromny potencjał marketingowy. Można ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
15.05.2025 Javeloper 2025 (online)
20.05.2025 - 21.05.2025 E-Commerce Connect
21.05.2025 - 22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
04.06.2025 - 05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
30.06.2025 - 01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!