Zawirowania gospodarcze i uliczne protesty Greków nie będą miały wpływu jakość świadczonych w czasie lata usług turystycznych. Tak zapewnia w specjalnym komunikacie Gabriel Coptsidis, ambasador Grecji w Polsce. Podobnego zdania są przedstawiciele krajowych biur podróży. Wakacje.pl i EasyGo.pl postanowiły samodzielnie sprawdzić faktyczny stan sytuacji greckiej u progu sezonu.
Grecja jest topowym europejskim kierunkiem turystycznym w sezonie letnim. Szczyt wyjazdowy przypada na okres od początku czerwca do końca września. W portalach turystycznych Wakacje.pl i EasyGo.pl w tym przedziale czasowym co 5-ta rezerwacja dotyczy właśnie Grecji (rok 2008 – 22 proc.; rok 2009 – 23 proc.). To bardzo wysoki wynik. Identyczny osiąga tylko bezsprzeczny lider w wyborach naszych rodaków – Egipt.
Oferty wyjazdowe do Grecji przygotowało w tym roku 27 polskich touroperatorów. Na stronach obu portali jest w tej chwili ponad 148 tys. propozycji z wylotem z Polski. Aż 90 proc. całej oferty to wyjazdy na wyspy. Największa popularnością cieszą się Kreta, Rodos, Korfu, Kos i Zakynthos.
Mimo wiosennych kłopotów gospodarczych Greków, żaden z touroperatorów nie odwołał swoich imprez i nie zlikwidował swojej oferty. Przeciwnie. Wszystkie biura zapewniają o stabilności tego kierunku. – Codziennie monitorujemy wszystkie nasze kierunki, także Grecję. Jesteśmy w stałym kontakcie z kilkunastoma naszymi rezydentami i kontrahentami lokalnymi. Z informacji, które posiadamy wynika, że greckie destynacje turystyczne są bezpieczne i dobrze przygotowane do tegorocznego sezonu. Od kilku tygodni w hotelach są już pierwsi goście, także z Polski – zapewnia Piotr Szczygłowski, marketing manager w biurze podróży Ecco Holiday.
W ostatnich tygodniach media aktywnie komunikują o sytuacji w Grecji. Większość koncentruje swoją uwagę na trudnej sytuacji monetarnej, pokazując i opisując wyłącznie protesty i demonstracje w Atenach. Tak jakby stolica kraju miała oddać klimat i obraz całego państwa. Nikt niestety nie tłumaczy, że nie ma to wiele wspólnego z Grecją turystyczną. Nikt nie wyjaśnia, że do stolicy Hellady wyjeżdża się na wycieczki fakultatywne, a nie pobyt stały. Nikt nie mówi o tym, że najbliższe Atenom destynacje turystyczne to Chaklidiki (z własnym lotniskiem), Riwiera Olimpijska i Peloponez, na których wypoczywa zaledwie 10 proc. polskich turystów. Większość, wybiera gościnne, bezpieczne, żyjące swoim typowym rytmem wyspy. Co ważne, oddalone od stolicy i demonstracji o setki kilometrów.
Pracownicy portali turystycznych Wakacje.pl i EasyGo.pl, postanowili z bliska przyjrzeć się rzeczywistej sytuacji w Grecji. W ostatnich tygodniach firma wysłała swoich przedstawicieli na greckie wyspy, czyli tam gdzie masowo wypoczywają polscy turyści, aby sprawdzić obraz ulubionych kurortów tuż przed sezonem. – Wróciłam z Grecji niecały tydzień temu. Przez 7 dni obejrzałam kilkanaście miejscowości i kilkadziesiąt hoteli – zapewnia Magdalena Koszykowska, specjalista ds. promocji w Wakacje.pl i EasyGo.pl. – Nigdzie nie spotkałam się z najmniejszymi nawet symptomami kryzysu. Sklepy są pełne towaru, restauracje przygotowują się do sezonu, plaże są gotowe do przyjęcia spragnionych słońca. Ceny są podobne do tych w ubiegłym sezonie. Przedstawiciele hoteli, z którymi rozmawiałam prosili mnie niemal na każdym kroku, abym po powrocie powiedziała w Polsce jak sytuacja wygląda naprawdę – dodaje Koszykowska.
Okazuje się zatem, że turystyczna Grecja trzyma się dobrze i stabilnie, a nasi rodacy mogą skorzystać na całym zamieszaniu. Po rezygnacjach z wyjazdów, np. Niemców, w hotelach jest i będzie więcej miejsca, łatwiej więc będzie wynegocjować najlepsze pokoje przy kwaterowaniu. W restauracjach hotelowych będą mniejsze kolejki. Ceny w kawiarniach i PUB-ach są na zbliżonym do ubiegłego roku poziomie, a przelicznik Euro na Złotego jest w tym roku dużo bardziej korzystny.
Odpytywani przez wysłanników Wakacje.pl i EasyGo.pl pracownicy lokalnej gastronomii i szeroko rozumianego sektora turystycznego (sporty wodne, sklepy z pamiątkami, producenci lokalnych specjałów) zdradzają, że już teraz myślą jak zachęcić gości do wydatków. Można zatem liczyć na utrzymanie lub obniżki cen z ubiegłego roku i ciekawe promocje przyciągające turystów.
W tym sezonie do Grecji można się wybrać samolotem, autokarem, własnym środkiem transportu lub skorzystać z nowej formy wypoczynku FLY&DRIVE (połączenie, przelotu z indywidualnym podróżowaniem samochodem).
Wpisy promowane
- Zmiana strony firmowej – jak uniknąć pułapek i przeprowadzić migrację bezproblemowo?W dynamicznym świecie cyfrowym aktualizacja strony internetowej jest nieunikniona. Nowe technologie, zmieniające się trendy UX i wymagania użytkowników sprawiają, że ...
- Instrukcja technologiczna spawania (WPS). Co powinna zawierać?Instrukcja technologiczna spawania WPS (z ang. Welding Procedure Specification) to dokument, który zawiera informacje niezbędne do prawidłowego wykonania prac spawalniczych. ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
27.03.2025 Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025 Dlaczego Twój e-commerce nie radzi sobie w SEO? (online)
05.04.2025 XXVIII Konkurs KAROLE
09.05.2025 PM Showcase Day
20.05.2025 - 21.05.2025 E-Commerce Connect
30.06.2025 - 01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!