Biznes na uczelni – zyski dla obu stron

Polskie firmy coraz częściej angażują się we współpracę ze studentami wyższych uczelni. Organizują konferencje, szkolenia, konkursy, czasem nawet otwierają nowe kierunki studiów. Dzięki temu zapewniają sobie zainteresowanie studentów, zwiększają szansę na zdobycie wartościowych pracowników oraz korzystają z pomysłowości i energii młodych ludzi przy tworzeniu nowych projektów.
Firmy, które decydują się na współpracę z uczelnią wyższą, czerpią z tego wiele korzyści. Przede wszystkim mają możliwość zaprezentowania się w gronie swoich przyszłych odbiorców, partnerów i potencjalnych pracowników. Przedsiębiorstwa chętnie biorą udział w organizowanych przez studentów spotkaniach, występują w roli ekspertów-praktyków, prowadzą szkolenia. – Nieraz prowadzimy warsztaty dla studentów zainteresowanych w przyszłości pracą w takiej firmie jak nasza – mówi Magdalena Bruzik Specjalista ds. Rekrutacji Gillette Poland International
Sp. z o.o. – Dajemy im praktyczne wskazówki, doradzamy, opowiadamy o specyfice naszej działalności. Robimy również prezentacje o Gillette i omawiamy tzw. case’y z historii firmy. Za każdym razem mamy komplet chętnych, a studenci bardzo sobie chwalą zajęcia.

Przedsiębiorstwa chętnie prezentują się również na targach pracy. – Studenci to bardzo ważna grupa docelowa dla naszej firmy. Zależy nam na tym, by zachęcić ich do planowania swojej kariery już na studiach. By to osiągnąć, musimy pojawiać się tam, gdzie najłatwiej nawiązać kontakt z młodymi ludźmi, gdzie sami poszukują informacji – mówi Magdalena Pieprzowska Image Manager w Agencji Pracy Tymczasowej Start People. Na targach pracy prezentują się liczne firmy, które w danej chwili mają konkretne oferty dla studentów, a także, te, które liczą na zainteresowanie absolwentów danej uczelni w przyszłości.

Coraz częściej przedsiębiorstwa, myśląc perspektywicznie o powodzeniu swojej firmy, dbają o rozwój edukacji w danym mieście czy regionie i proponują uzupełnianie wiedzy studentów o ważne z punktu widzenia lokalnego biznesu umiejętności. Niejednokrotnie decydują się na wsparcie wybranych uczelni
i kierunków studiów. Organizują szkolenia i konferencje, sponsorują wydarzenia naukowe, współfinansują nowe specjalizacje. – Zależy nam na tym, by to właśnie studenci z naszego regionu byli najlepszymi specjalistami i w przyszłości przyczyniali się do rozwoju lokalnego rynku – tłumaczy Krzysztof Witkowski, Prezes Zarządu Faktoria Sp. z o.o., łódzkiego dewelopera budującego nowoczesny biurowiec FORUM 76 w centrum miasta. – Zdecydowaliśmy się zorganizować na Politechnice Łódzkiej konferencję połączoną z warsztatami, na której młodzi ludzie będą mieli szansę uzupełnić wiedzę teoretyczną o niezwykle ważne w biznesie umiejętności praktyczne. Inicjatywy takie chętnie wspierają lokalne władze. Organizowanej przez Faktorię pod koniec października konferencji będzie towarzyszył konkurs na projekt zagospodarowania jednej z działek należącej do miasta. To już nie pierwsza tego typu inicjatywa firmy. W maju br. Spółka zorganizowała również konferencję pt. „Biura wszystkomające” na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym Uniwersytetu Łódzkiego. Dzięki temu wydarzeniu studenci kierunku nieruchomości mieli okazję poznać praktyczne podejście do przedsięwzięć deweloperskich.

Przedsiębiorcy reprezentujący rozmaite branże są żywo zainteresowani tym, by tworzyć przyszłe, dobrze wykształcone kadry. – Staramy się być obecni wszędzie tam, gdzie rozwija się nasza branża i kształci się nowych specjalistów. Patrzymy perspektywicznie. To ci młodzi ludzie będą odpowiedzialni za przyszłość rynku – mówi Sebastian Łuczak, prezes Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, organizacji skupiającej specjalistów w dziedzinie PR. – Lepsza edukacja to lepsza przyszłość dla Public Relations w Polsce. Wiedząc to wspieramy swoim patronatem i pomocą merytoryczną najlepsze kierunki, szkolenia, kursy i wydarzenia na uczelniach – dodaje.

Wydarzenia organizowane dla studentów są również dobrą okazją do zdobycia nowych inspiracji pomysłów. Wie o tym organizator międzynarodowych targów Światło i Elektrotechnika – Agencja SOMA. Elementem tegorocznej imprezy był współorganizowany przez agencję, firmę OSRAM i Stowarzyszenie Projektantów Form Przemysłowych konkurs dla studentów „Światło dla..”. Zadaniem młodych projektantów było stworzenie nowatorskiego pomysłu na wykorzystanie diody LED.
– Dzięki zaangażowaniu młodych twórców, do świata doświadczonych już specjalistów wprowadzamy zupełnie nowe idee, kreatywne rozwiązania i nowatorskie spojrzenie – mówi Marek Orłowski, prezes agencji. Nagrodami w konkursach dla studentów są często, oprócz nagród rzeczowych, staże w firmach, szkolenia oraz promocja zwycięskich projektów i ich twórców wśród profesjonalistów i w mediach.

Uczelnie współpracując z partnerami biznesowymi uzupełniają swoją ofertę. Dzięki konferencjom, spotkaniom i szkoleniom finansowanym przez zainteresowane firmy szkoła może zaproponować swoim słuchaczom zajęcia, na które w innych wypadkach nie mogłaby sobie pozwolić. Jest to również doskonałe urozmaicenie programu oraz szansa dla studentów, by zdobyć praktyczne umiejętności, bez których niemożliwe jest odniesienie sukcesu na rynku pracy. Na współpracy pomiędzy biznesem a uczelniami wydają się zyskiwać wszyscy: studenci, ponieważ mają możliwość spotkania z praktykami i potencjalnymi pracodawcami, uczelnie, gdyż bez ponoszenia dodatkowych kosztów mogą zaoferować swoim słuchaczom ciekawszą ofertę edukacyjną i zyskują sponsorów do swoich stałych działań, wreszcie przedsiębiorcy, dla których spotkania z młodymi, pełnymi pomysłów ludźmi – potencjalnymi pracownikami i przyszłymi kooperantami są inwestycją w przyszłość firmy.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top