Powołując się na kwestie bezpieczeństwa narodowego, Zjednoczone Emiraty Arabskie ogłosiły, że zablokują wkrótce możliwość przeglądania stron internetowych, wysyłania maili oraz korzystania z komunikatorów na urządzeniach marki BlackBerry.
Biorąc pod uwagę interes społeczny poinformowaliśmy dziś operatorów usług telekomunikacyjnych w naszym kraju o decyzji zawieszenia niektórych funkcji BlackBerry – komunikatorów, e-maili oraz elektronicznego przeglądania stron internetowych – powiedział Mohammed al-Ghanem, szef urzędu regulującego kwestie telekomunikacyjne w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Jak tłumaczy urzędnik, decyzja ta podyktowana jest faktem, że usługi te, w ich obecnej formie, pozwalają użytkownikom na działanie bez „jakiejkolwiek prawnej odpowiedzialności, co budzi prawne, społeczne i związane z bezpieczeństwem narodowym obawy”. To ostateczna decyzja – zapewnia al-Ghanem, ale wciąż trwają rozmowy z firmą Research in Motion, producentem smartfonów BlackBerry.
Źródłem problemów marki jest sposób w jaki RIM operuje danymi BlackBerry. Inaczej niż w większości telefonów, dane te są zaszyfrowane i przepływają przez centrum sieciowe firmy w Kanadzie. Wątpliwości co do tego systemu wyrażały nie tylko Zjednoczone Emiraty Arabskie, ale również kraje takie jak Indie, czy Arabia Saudyjska. Decyzja Abu Zabi miała zostać podjęta po odrzuceniu przez RIM pomysłu na przeniesienie serwera na terytorium państwa arabskiego.
Kwestie narodowego bezpieczeństwa to przede wszystkim obawa przed przestępczością oraz terroryzmem. Bez możliwości monitorowania danych kraje takie jak Zjednoczone Emiraty Arabskie muszą polegać na RIM i ich woli współpracy przy podejrzeniach nielegalnej działalności użytkowników. Część analityków wskazuje jednak na motyw chęci kraju do większej kontroli nad swoimi obywatelami. Jak jednak zapewniają rządzący, decyzja nie ma nic wspólnego z cenzurą.
Zjednoczone Emiraty Arabskie nie są dla RIM rynkiem priorytetowym. Ich decyzja może mieć jednak fatalne skutki – może zachęcić bowiem inne kraje do podobnych kroków; chodzi tu zwłaszcza o wspomniane już wyżej Indie.
Źródła: Wall Street Journal, Mashable
Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.
Wpisy promowane
- Instrukcja technologiczna spawania (WPS). Co powinna zawierać?Instrukcja technologiczna spawania WPS (z ang. Welding Procedure Specification) to dokument, który zawiera informacje niezbędne do prawidłowego wykonania prac spawalniczych. ...
- TOP 10 produktów do czyszczenia samochoduNiektórzy kierowcy sprzątają samochód w każdej wolnej chwili, inni wolą z tym zaczekać na specjalną okazję. Warto jednak mieć na ...
Wydarzenia
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
Dlaczego Twój e-commerce nie radzi sobie w SEO? (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
PM Showcase Day
09.05.2025
E-Commerce Connect
20.05.2025 - 21.05.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025
Najnowsze wpisy
- Panasonic Connect Europe: 91% specjalistów ds. sprzedaży korzysta z GenAIW ostatnim raporcie opublikowanym przez Panasonic Connect Europe, ujawniono, że 91% specjalistów ds. sprzedaży korzysta z generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI) ...
- Brandly360 prezentuje e-book o dynamic pricing w e-commerceBrandly360, firma zajmująca się analizą rynku e-commerce, wprowadza na rynek e-book „Dynamic Pricing w e-commerce. Kompleksowy przewodnik”. Publikacja ta stanowi ...
- Comperia: Przychody 49,6 mln zł i rozwój e-commerce w 2024 rokuGrupa Comperia.pl SA opublikowała sprawozdanie finansowe za 2024 rok, które pokazuje znaczący wzrost przychodów oraz pozytywne wyniki w różnych segmentach ...
- Emil Walczak nowym dyrektorem BaseLinker w PolsceBaseLinker, dostawca systemu operacyjnego dla branży e-commerce, poinformował, że Emil Walczak objął stanowisko dyrektora generalnego na Polskę. Jako manager z ...