Powołując się na kwestie bezpieczeństwa narodowego, Zjednoczone Emiraty Arabskie ogłosiły, że zablokują wkrótce możliwość przeglądania stron internetowych, wysyłania maili oraz korzystania z komunikatorów na urządzeniach marki BlackBerry.
Biorąc pod uwagę interes społeczny poinformowaliśmy dziś operatorów usług telekomunikacyjnych w naszym kraju o decyzji zawieszenia niektórych funkcji BlackBerry – komunikatorów, e-maili oraz elektronicznego przeglądania stron internetowych – powiedział Mohammed al-Ghanem, szef urzędu regulującego kwestie telekomunikacyjne w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Jak tłumaczy urzędnik, decyzja ta podyktowana jest faktem, że usługi te, w ich obecnej formie, pozwalają użytkownikom na działanie bez „jakiejkolwiek prawnej odpowiedzialności, co budzi prawne, społeczne i związane z bezpieczeństwem narodowym obawy”. To ostateczna decyzja – zapewnia al-Ghanem, ale wciąż trwają rozmowy z firmą Research in Motion, producentem smartfonów BlackBerry.
Źródłem problemów marki jest sposób w jaki RIM operuje danymi BlackBerry. Inaczej niż w większości telefonów, dane te są zaszyfrowane i przepływają przez centrum sieciowe firmy w Kanadzie. Wątpliwości co do tego systemu wyrażały nie tylko Zjednoczone Emiraty Arabskie, ale również kraje takie jak Indie, czy Arabia Saudyjska. Decyzja Abu Zabi miała zostać podjęta po odrzuceniu przez RIM pomysłu na przeniesienie serwera na terytorium państwa arabskiego.
Kwestie narodowego bezpieczeństwa to przede wszystkim obawa przed przestępczością oraz terroryzmem. Bez możliwości monitorowania danych kraje takie jak Zjednoczone Emiraty Arabskie muszą polegać na RIM i ich woli współpracy przy podejrzeniach nielegalnej działalności użytkowników. Część analityków wskazuje jednak na motyw chęci kraju do większej kontroli nad swoimi obywatelami. Jak jednak zapewniają rządzący, decyzja nie ma nic wspólnego z cenzurą.
Zjednoczone Emiraty Arabskie nie są dla RIM rynkiem priorytetowym. Ich decyzja może mieć jednak fatalne skutki – może zachęcić bowiem inne kraje do podobnych kroków; chodzi tu zwłaszcza o wspomniane już wyżej Indie.
Źródła: Wall Street Journal, Mashable
Wpisy promowane
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
- Mierzenie czasu pracy w dynamicznym świecie: odkryj skuteczne sposoby z TimeCamp!Zastanawiasz się, jak usprawnić zarządzanie czasem pracy w rozproszonym zespole i nie stracić przy tym motywacji? Sprawdź, jak TimeCamp może ...
Najnowsze wpisy
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- Przedświąteczne zakupy Polaków: co kupujemy pod choinkę?W pierwszych tygodniach grudnia Polacy coraz częściej przenoszą swoje poszukiwania idealnych prezentów do internetu. Jak wynika z analizy Shoper, popularnej ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.