Wystartowała wyszukiwarka Blekko, która stawia sobie ambitny cel wyeliminowania spamu z wyników wyszukiwania. Posługuje się przy tym techniką tzw. slashtagów. Czy ma szansę zagrozić pozycji największych graczy na rynku?
Założyciel wyszukiwarki, Mike Markson, mówi, że jego projekt to „powrót do internetu sprzed czasu bezsensownych poszukiwań informacji”. 21 osobowy zespół pracował nad Blekko przez trzy lata, a twórcom udało się pozyskać 24 mln dolarów finansowania.
Jak wygląda korzystanie z Blekko i czym różni się od innych wyszukiwarek? W zapytaniach kierowanych do wyszukiwarki dodać można tzw. slashtag, który spełni rolę specjalnego filtra. Jeśli więc na przykład wpiszemy „Facebook /humor” zobaczymy wyniki ze stron o treściach humorystycznych odnoszących się do serwisu społecznościowego, a wpisując „Apple /news” – najnowsze informacje poświęcone firmie z Cupertino. Więcej o działaniu wyszukiwarki dowiedzieć można się z poniższego filmu.
blekko: how to slash the web from blekko on Vimeo.
Obecnie w Blekko zdefiniowanych jest kilkaset slashtagów, ale siłą wyszukiwarki mają być użytkownicy, którzy określać będą własne zbiory. I to właśnie element społecznościowy jest kolejnym, który wyróżnia projekt na tle konkurencji. Możemy podejrzeć jakie tagi dodali konkretni użytkownicy, obserwować ich zbiory czy wysłać im wiadomości.
Blekko zapowiada również walkę z niechcianymi wynikami wyszukiwania. Przy dowolnym linku, który zostanie nam wyświetlony widoczna jest opcja „spam”, która pozwala oznaczyć link jako niechciany. W przyszłości powstać ma mechanizm, który agregował będzie takie oznaczenia i definitywnie wykreślał z wyników wyszukiwania.
Ciekawą opcją jest również możliwość podejrzenia rozbudowanych danych SEO dowolnej domeny. Znajdziemy informację o linkach wychodzących i przychodzących, listę stron korzystających z treści dostępnych w danym serwisie itd. Aby uzyskać dostęp do danych należy wpisać nazwę domeny z dodatkiem slashtagu „/domain” np. „onet.pl /domain”.
Czy Blekko ma szansę zagrozić pozycji największych graczy na rynku wyszukiwarek? Czy dokładność wyników wyszukiwania jest najważniejszą zmienną dla użytkowników tego typu stron? A może liczy się prostota, przejrzystość i szybkość działania? Sukces Blekko wydaje się zależeć od tego czy twórcom wyszukiwarki uda się przekonać internautów do poznania nowej filozofii wyszukiwania.
A jakie są Państwa wrażenia na temat Blekko?
Wpisy promowane
- Integracja procesów księgowych z wykorzystaniem ERP enova365: Możliwości i korzyści.System enova365 jest innowacyjnie zaprojektowanym narzędziem, które działa jako oprogramowanie ERP na potrzeby realizacji różnych procesów księgowych. Jego dużą zaletą ...
- Proces zakupu nieruchomości w Dominikanie dla obcokrajowcówChcesz ulokować swoje oszczędności w bezpieczny sposób, pozwalając im na siebie zarabiać? A możesz szukasz dla siebie miejsca, w którym ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Rusza „NAJtaniej” w aplikacji ERLIPlatforma zakupowa ERLI uruchomiła w swojej aplikacji sekcję „NAJtaniej”. Codziennie znajdą w niej nowe najkorzystniejsze oferty – każda z nich ...
- Paweł Fornalski (IdoSell) zainwestował 5 mln. zł. w polską platformę e-commerce TakeDropTakeDrop.pl – polska platforma dropshippingowa – założona przez Tomasza Niedźwieckiego i Adriana Księżarczyka zdobyła pierwszego dużego inwestora. Pakiet 20 proc. ...
- Shoper: skorygowany zysk EBITDA ponownie z rekordowym wzrostemShoper, platforma e-commerce do prowadzenia sklepów internetowych, opublikował rekordowe wyniki za II kwartał i I półrocze 2023 roku. Firma odnotowała ...
- Szymon Marciniak został ambasadorem Mennicy SkarbowejSzymon Marciniak – został ambasadorem Mennicy Skarbowej, firmy w Polsce sprzedającej złoto inwestycyjne oraz inne metale szlachetne, spółki notowanej na ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.