Blogują politycy, studenci, licealistki, programiści, firmy i pracownicy działów Human Resources. Już prawie co piąta amerykańska korporacja prowadzi oficjalny blog, a niektóre firmy technologiczne posiadają nawet kilkadziesiąt blogów. Jak wynika z raportu State of the Blogosphere 2009, blogi powiązane z firmami stanowiły w 2009 roku około 14 proc. całej blogosfery, czyli o 2 proc więcej niż przed rokiem i zdaniem specjalistów ich rola w biznesie będzie rosła.
Blogi stały się dziś także ważnym narzędziem wykorzystywanym przez pracowników działów Human Resources, internetowych giełd pracy i agencji zatrudnienia. Wśród blogerów można nie tylko szukać zaangażowanych kandydatów do pracy, ale ich wymiana poglądów z nimi mogą być także źródłem wiedzy i podnoszenia kwalifikacji, promowania własnych rozwiązań, firm i zakresu ich działania. Blogi odwiedzają także często osoby poszukujące pracy i pomysłów na to, jak zwrócić na siebie uwagę.
Odnotowujemy 100 tys. wizyt miesięcznie na naszym blogu pod adresem weblog.infopraca.pl. Internauci poszukują tam najczęściej informacji o tym, jak napisać CV, jak się ubrać na rozmowę kwalifikacyjną, odpowiadać na pytania. Tworząc nasze blogi, dostępne pod adresami: weblog.infopraca.pl i hrblog.infopraca.pl, chcieliśmy, aby spełniały one oprócz funkcji informacyjnej także poradniczą. Udało się nam to i w ubiegłym roku nasz weblog.infopraca.pl zdobył drugie miejsce w konkursie Blog firmowy roku 2008 w kategorii blogi profesjonalne. – mówi Beata Szilf-Nitka, dyrektor generalny internetowej giełdy pracy infoPraca.pl. Również w tym roku weblog.infopraca.pl, jako jedyny poświecony poszukiwaniu pracy, znalazł się w wśród dziesięciu najlepszych polskich blogów firmowych.
Pracodawcy i pracownicy działów Human Resources, którzy zgłaszają oferty pracy w internetowej giełdzie infoPraca.pl korzystają najczęściej z hrblog.infopraca.pl. Zawiera on najnowsze informacje o rynku pracy, analizy i raporty, a poprzez system komentarzy pozwala na czynny udział w jego tworzeniu. Uważamy, że pracodawcy, którzy korzystają z naszego serwisu powinni mieć możliwość i wymiany poglądów. Na hrblog.infopraca.pl można też znaleźć opracowania i opinie specjalistów z wielu branż związanych z rynkiem pracy. – mówi Beata Szilf-Nitka. W listopadzie i grudniu pracodawcy mogli zapoznać się tam między innymi z wynikami najnowszej edycji Raportu Płacowego, analizą rynku pracy na Podkarpaciu oraz poznać opinię na temat luk w drodze zawodowej kandydatów do pracy, na które czasami natykają się pracownicy działów HR.
Technorati jest największym na świecie serwisem agregujący blogi i umożliwiający ich przeszukiwanie. Raport State of the Blogosphere 2009 diagnozuje stan światowej blogosfery oraz zjawiska, jakie w niej zachodzą. Analiza Technorati dowodzi, iż, stale rośnie liczba profesjonalnych blogerów oraz ich wpływ na czytelników. Blogerami są zwykle dobrze wykształceni i zamożni Internauci, 60 proc. z nich jest w wieku 18–44, a 75 proc. posiada wyższe wykształcenie. Raport potwierdza też przekonanie, że blogi stają się coraz ważniejszym źródłem informacji.
Wpisy promowane
- Nowoczesna strona internetowa – najważniejsze narzędzie rozwoju lokalnego biznesuW dzisiejszych czasach brak profesjonalnej strony internetowej jest jak nieistnienie w oczach współczesnych klientów. Dla lokalnych przedsiębiorców odpowiednio zaprojektowana witryna ...
- Długopisy plastikowe i metalowe z nadrukiem – czy warto wykorzystać je w kampanii promocyjnej firmy?Długopisy plastikowe i metalowe to jedne z popularniejszych gadżetów reklamowych – są niedrogie, praktyczne i mają ogromny potencjał marketingowy. Można ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
15.05.2025 Javeloper 2025 (online)
20.05.2025 - 21.05.2025 E-Commerce Connect
21.05.2025 - 22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
04.06.2025 - 05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
30.06.2025 - 01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!