Blogują politycy, studenci, licealistki, programiści, firmy i pracownicy działów Human Resources. Już prawie co piąta amerykańska korporacja prowadzi oficjalny blog, a niektóre firmy technologiczne posiadają nawet kilkadziesiąt blogów. Jak wynika z raportu State of the Blogosphere 2009, blogi powiązane z firmami stanowiły w 2009 roku około 14 proc. całej blogosfery, czyli o 2 proc więcej niż przed rokiem i zdaniem specjalistów ich rola w biznesie będzie rosła.
Blogi stały się dziś także ważnym narzędziem wykorzystywanym przez pracowników działów Human Resources, internetowych giełd pracy i agencji zatrudnienia. Wśród blogerów można nie tylko szukać zaangażowanych kandydatów do pracy, ale ich wymiana poglądów z nimi mogą być także źródłem wiedzy i podnoszenia kwalifikacji, promowania własnych rozwiązań, firm i zakresu ich działania. Blogi odwiedzają także często osoby poszukujące pracy i pomysłów na to, jak zwrócić na siebie uwagę.
Odnotowujemy 100 tys. wizyt miesięcznie na naszym blogu pod adresem weblog.infopraca.pl. Internauci poszukują tam najczęściej informacji o tym, jak napisać CV, jak się ubrać na rozmowę kwalifikacyjną, odpowiadać na pytania. Tworząc nasze blogi, dostępne pod adresami: weblog.infopraca.pl i hrblog.infopraca.pl, chcieliśmy, aby spełniały one oprócz funkcji informacyjnej także poradniczą. Udało się nam to i w ubiegłym roku nasz weblog.infopraca.pl zdobył drugie miejsce w konkursie Blog firmowy roku 2008 w kategorii blogi profesjonalne. – mówi Beata Szilf-Nitka, dyrektor generalny internetowej giełdy pracy infoPraca.pl. Również w tym roku weblog.infopraca.pl, jako jedyny poświecony poszukiwaniu pracy, znalazł się w wśród dziesięciu najlepszych polskich blogów firmowych.
Pracodawcy i pracownicy działów Human Resources, którzy zgłaszają oferty pracy w internetowej giełdzie infoPraca.pl korzystają najczęściej z hrblog.infopraca.pl. Zawiera on najnowsze informacje o rynku pracy, analizy i raporty, a poprzez system komentarzy pozwala na czynny udział w jego tworzeniu. Uważamy, że pracodawcy, którzy korzystają z naszego serwisu powinni mieć możliwość i wymiany poglądów. Na hrblog.infopraca.pl można też znaleźć opracowania i opinie specjalistów z wielu branż związanych z rynkiem pracy. – mówi Beata Szilf-Nitka. W listopadzie i grudniu pracodawcy mogli zapoznać się tam między innymi z wynikami najnowszej edycji Raportu Płacowego, analizą rynku pracy na Podkarpaciu oraz poznać opinię na temat luk w drodze zawodowej kandydatów do pracy, na które czasami natykają się pracownicy działów HR.
Technorati jest największym na świecie serwisem agregujący blogi i umożliwiający ich przeszukiwanie. Raport State of the Blogosphere 2009 diagnozuje stan światowej blogosfery oraz zjawiska, jakie w niej zachodzą. Analiza Technorati dowodzi, iż, stale rośnie liczba profesjonalnych blogerów oraz ich wpływ na czytelników. Blogerami są zwykle dobrze wykształceni i zamożni Internauci, 60 proc. z nich jest w wieku 18–44, a 75 proc. posiada wyższe wykształcenie. Raport potwierdza też przekonanie, że blogi stają się coraz ważniejszym źródłem informacji.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.