Bond intensywanie promowany na FilmWeb.pl

8 listopada na łamach polskiego portalu filmowego FilmWeb.pl rozpoczęła się kampania promocyjna filmu „Śmierć nadejdzie jutro” – 20. już obrazu opowiadającego o przygodach Jamesa Bonda, agenta 007. 22 listopada film trafił na ekrany polskich kin. W ciągu pierwszych trzech dni wyświetlania obejrzało go 90 054 widzów (1800 widzów na kopię).

„Wypromowanie filmu 'Śmierć nadejdzie jutro’ było dla nas prawdziwym wyzwaniem” – mówi Marcin Kamiński, redaktor naczelny portalu FilmWeb.pl. „Tak się składa, że wszyscy jesteśmy miłośnikami agenta 007 i nie chcieliśmy reklamować kolejnego „Bonda” jako zwykłego kina sensacyjnego, ale pragnęliśmy odwołać się do całej mitologii, symboliki, jak stoi za tą postacią. Sytuacja była sprzyjająca bowiem „Śmierć nadejdzie jutro” to jubileuszowy film cyklu pełen odwołań do wcześniejszych obrazów serii”.

„Ponieważ koniec roku to czas, kiedy na nasze ekrany trafia bardzo wiele tytułów zdecydowaliśmy się na skondensowaną, niezwykle intensywną kampanię promocyjną, prowadzona równolegle we wszystkich kanałach komunikacji elektronicznej (Internet i mobile Internet)” – wyjaśnia przygotowujący promocję Bartłomiej Wyszyński, dyrektor kreatywny agencji mediów interaktywnych Artegence.

„Kampania rozpoczęła się 'mocnym uderzeniem'” – wyjaśnia Wyszyński. „8 listopada na łamach serwisu pojawiła się nowa skóra pod nazwą 007. W ciągu pierwszych 4 dni została obejrzana przez 63 245 użytkowników, z których aż 1/5 (czyli ponad 12 650 użytkowników!) zdecydowała się na ustawienie jej jako 'domyślną’ dla swojego profilu!” – informuje Wyszyński.

Skóra utrzymana jest w niebieskiej kolorystyce podobnie jak oficjalne plakaty, tapety, wygaszacze oraz witryna „Śmierć nadejdzie jutro”. W lewym górnym rogu znajduje się wizerunek Bonda oraz jego filmowej partnerki Jinx, natomiast na górze strony umieszczony został tytuł filmu wraz z datą jego polskiej premiery.

Skóra była jednym z najważniejszych elementów promocji. W ciągu kilku dni: 15 listopada oraz od 21 do 24 listopada skóra została ustawiona tak, że pierwsza otwierana przez użytkownika strona uruchamiała się w skórze 007. W ten sposób obejrzało ją 67 834 użytkowników. „Z naszych statystyk wynika, że dzięki skórze o najnowszym 'Bondzie’ i terminie jego premiery dowiedziało się ok. 200 tys. naszych czytelników” – informuje Kamiński.

Równocześnie ze skórą na łamach portalu rozpoczął się konkurs wiedzy o Bondzie oraz uruchomione zostały ankiety, w których czytelnicy mogli m.in. zagłosować na swojego ulubionego odtwórcę agenta 007, jego najgroźniejszego przeciwnika oraz najpiękniejszą dziewczynę. Ankiety oraz konkurs promowane były przez serię pojawiających się rotacyjnie bannerów typu 'top layer’. „Przy ich projektowaniu sięgnęliśmy do historii Jamesa Bonda. Przy promocji najnowszego tytułu użyliśmy m.in. postaci Blofelda, najsłynniejszego przeciwnika agenta 007” – mówi Kamiński. „W ten sposób dotarliśmy nie tylko do widzów młodych, ale również całej rzeszy bondomaniaków, widzów w wieku od 30 do 50 lat, którzy są także czytelnikami naszego portalu. Odzew na ankiety i quiz był ogromny. Z naszych statystyk wynika, że wzięło w nich udział w sumie ponad 25 tys. czytelników”.

15 listopada rozpoczął się drugi etap promocji – ruszyło „Wielkie Odliczanie”. Na skórze '007′ pojawił się zegar, który odliczał dni pozostałe do premiery „Śmierć nadejdzie jutro”. „Napis głosił – 'James Bond powróci za…’ i tu następowała ilość pozostałych dni. Takim sformułowaniem nawiązywaliśmy do wcześniejszych filmów cyklu, które kończyły się zawsze informacją, iż James Bond powróci w filmie… i tu podawany był tytuł obrazu” – wyjaśnia Marcin Kamiński.

15 listopada swoją premierę miał także przygotowany przez agencję kreatywną Artegence wygaszacz ekranu promujący „Śmierć nadejdzie jutro”. W dniach 15 – 24 listopada na swoje domowe komputery ściągnęło go 18 742 użytkowników.

18 listopada rozpoczął się 3 etap promocji. Pojawiające się od 10 dni bannery typu „top layer” zostały zastąpione pełnoekranową reklamą typu intersticial – wykonaną w technologii flash animacją, która doładowywała się „w tle” podczas korzystania z serwisu. Z chwilą zakończenia procesu ładowania animacja automatycznie uruchamiała się i zajmowała miejsce przeglądarki.

„Emisję animacji ustawiliśmy tak, aby każdy z użytkowników obejrzał ją najwyżej 2 razy w ciągu trwania kampanii” – mówi Wyszyński. „Chcieliśmy w ten sposób uniknąć denerwowania internautów, którzy – jak wynika z badań, nerwowo reagują na zbyt częste emitowanie reklam typu intersticial”.
„Animacja również nawiązuje do stylistyki całej bondowskiej serii” – wyjaśnia Kamiński. „Przedstawia scenę wejścia Bonda, tę samą, która rozpoczyna każdy obraz serii, aż do momentu oddania strzału przez agenta 007. Od standardu różni ją tylko to, że pojawiająca się na ekranie krew nie jest czerwona, ale niebieska – koloru, w którym utrzymana jest cała kampania promocyjna 'Śmierć nadejdzie jutro'”.
W ciągu 7 dni emisji animacji obejrzało ją 123 876 użytkowników.

„Cieszy nas wynik otwarcia 'Bonda'” – mówi Marcin Kamiński. „W ciągu pierwszego weekendu film obejrzało ponad 90 tys. widzów. Jak na polski rynek to wspaniały wynik. Gdyby film wszedł na większej liczbie kopii mógłby powtórzyć wynik promowanych również przez FilmWeb.pl i agencję kreatywną Artegence „Znaków”, które przy 65 kopiach kopiach obejrzało ponad 120 tys. widzów z wynikiem 1 864 widzów na kopię”.

http://www.filmweb.pl/

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top