CDP.pl: cyfrowa półka z grami po polsku

Opublikowano: 11 października 2012. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Podczas dzisiejszej konferencji prasowej przedstawiciele firmy CDP.pl (dawniej CD Projekt) przedstawili platformę cyfrowej dystrybucji gier. Czym wyróżnić chce się „polski Steam”?

Firma CD Projekt kilka tygodni temu zmieniła nazwę i zapowiedziała „cyfrową rewolucję”. Uruchomiona dziś platforma CDP.pl to narzędzie, które ma udostępniać gry komputerowe „szybko, tanio i, jeżeli to tylko możliwe, w polskich wersjach językowych”.

Ta zmiana to niezwykle ważny moment w historii naszej firmy. Od lat jesteśmy synonimem jakości, doskonałej obsługi technicznej i dbałości o atrakcyjność cen oferowanych przez nas produktów. Teraz rozszerzamy naszą działalność o internet i cyfrową dystrybucję. Zmiana nazwy jest dowodem na to jak mocno wierzymy w cyfrową przyszłość – powiedział Michał Gembicki, dyrektor zarządzający CDP.pl.

CDP.pl: cyfrowa półka z grami po polsku 1

Na starcie platformy dystrybucji dostępnych jest 30 gier. Oferta ma być stale poszerzana. Wyróżnikiem platformy mają być zaś: łatwość dostępu (m.in. logowanie przez serwisy społecznościowe), prostota obsługi (przejrzystość, integracja z płatnościami PayU, ceny z złotówkach) oraz obsługa klienta siedem dni w tygodniu. Do zakupionych gier użytkownicy będą mieli dostęp przez tzw. cyfrową półkę.

CDP.pl działać będzie tylko na terenie polski. Nie ma planów międzynarodowej ekspansji lub stworzenia globalnego odpowiednika CDP.pl.

Chcąc zaoferować graczom polskie, niższe ceny, musieliśmy ograniczyć sprzedaż tylko do Polski – przekonują przedstawiciele firmy. Właśnie ruszyliśmy, a CDP.pl to wciąż młody projekt, jeszcze w fazie beta-testów. Dlatego nie wszystkie funkcjonalności są już dostępne. Planujemy się intensywnie rozwijać i z czasem wprowadzać kolejne udogodnienia – dodają.

Zapytaliśmy przedstawicieli CDP.pl czy planują dystrybucję gier i aplikacji na inne platformy (np. OS X, Linux)? Uzyskaliśmy odpowiedź, że rozważane są różne opcje, ale konkretnych planów brak. Najbliższe miesiące to poprawianie funkcji serwisu oraz rozwój portfolio gier.

Przygotowanie prototypu serwisu zajęło zespołowi CDP.pl ok. sto dni. Domenę udało się pozyskać od partnera przedsięwzięcia, firmy Netia, która we wrześniu ubiegłego roku przejęła spółkę Crowley Data Poland wraz z krótkim internetowym adresem.

Dawid ZarazińskiCDP.pl: cyfrowa półka z grami po polsku

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.