Centrum Oprogramowania Motoroli najlepsze

Opublikowano: 18 lutego 2002. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , , ,

Centrum Oprogramowania Motoroli z siedzibą w Krakowie osiągnęło piąty poziom – SEI Level 5, najwyższy z możliwych poziom dojrzałości procesu tworzenia oprogramowania, określony przez Instytut Inżynierii Oprogramowania (Software Engineering Institute – SEI). Krakowskie Centrum jest pierwszą instytucją w Polsce i jednym z siedmiu Centrów Oprogramowania Motoroli na świecie, które zostały ocenione na tym najwyższym poziomie.

„To osiągnięcie świadczy o znakomitym poziomie umiejętności, zaangażowaniu i poświęceniu naszych inżynierów. Tworzenie i rozwój najlepszego w swojej klasie oprogramowania jest gwarancją najwyższej jakości naszych produktów”, powiedział Paul Hancock, dyrektor zarządzający Centrum Oprogramowania Motoroli w Krakowie. Średni czas dochodzenia do poziomu L5 to osiem lat – krakowskiemu Centrum udało się dojść do tego poziomu w ciągu zaledwie niespełna czterech lat.

Terry Heng, wiceprezes i dyrektor Generalny Światowej Sieci Centrów Oprogramowania Motoroli (Global Sofware Group), powiedział: „Spośród wszystkich firm na świecie zajmujących się oprogramowaniem, które poddały się takiej formalnej ocenie, mniej niż pięć procent osiągnęło najwyższy poziom jakości oprogramowania według modelu CMM (Capability Maturity Model) for Sofware”. Oprócz polskiego ośrodka na świecie jest jeszcze sześć Centrów Oprogramowania Motoroli, które zostały ocenione na poziomie L5 SEI – mają one swoje siedziby w: Indiach, Chinach, Malezji, Singapurze, Rosji i Kanadzie.

SW CMM definiuje pięć poziomów zaawansowania. Dla każdego określone są kluczowe procesy (ang. – Key Process Areas), na jakich powinna się skupić firma, aby dany poziom osiągnąć. Zdobywanie coraz wyższych poziomów dojrzałości przez organizację przynosi jej wymierne korzyści ekonomiczne. Badania przeprowadzone przez SEI1 pokazują, że wraz ze wzrostem dojrzałości znacznie maleje poziom błędów w oprogramowaniu, zgłaszanych przez klientów, jak również maleje koszt tzw. złej jakości, czyli koszt poprawy wadliwego produktu. Badania wykazały, że w typowej organizacji działającej na poziomie CMM L1 (Initial) koszt poprawy defektów wynosi około 55% kosztów całego projektu, podczas gdy dla dojrzałej organizacji działającej na poziomie CMM L5 (Optimizing) spada on (średnio) do 5%. Obecnie na całym świecie jest około 60 organizacji, które zostały ocenione na poziomie L5.

„To osiągnięcie świadczy o stałym zaangażowaniu Motoroli w tworzenie produktów najwyższej jakości i stało się ważnym czynnikiem, który pozwala zapewniać pełną satysfakcję naszych klientów” – powiedział Marek Rydzy, kierownik ds. jakości, Centrum Oprogramownia Motoroli.

1 Carnegie Mellon University, Software Engineering Institute, „Process Maturity Profile of the Software Community 2001 Mid-Year Update”, „The Survey of High Maturity Organizations, February 2000”

http://www.motorola.com

Sylwester KozakCentrum Oprogramowania Motoroli najlepsze

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.